Peste jumătate dintre companii vor oferi beneficii extrasalariale în perioada 1-8 martie

Peste jumătate dintre companii vor oferi beneficii extrasalariale în perioada 1-8 martie

Tradiția de a oferi cadouri în perioada 1-8 martie este respectată de cea mai mare parte dintre orășeni, atât bărbați cât și femei. Astfel, conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, aproape 88% dintre persoanele intervievate din mediul urban intenționează să ofere cadouri celor dragi în perioada 1-8 martie.

Majoritatea respondenților intenționează să ofere cadouri atât de 1 cât și de 8 martie, doar 1,4% dintre aceștia intenționând să se limiteze la cadouri/mărțișoare de 1 martie.

Principalele destinații de shopping sunt vânzătorii ambulanți și/sau de la târgurile de 1-8 martie (66,2%), centrele comerciale (magazine/supermarketuri/hipermarketuri, mall-uri etc.) (58,7%) și florăriile/vânzătorii ambulanți de flori (54,8%).

Ca tendință, bărbații aleg florăriile într-un procent mai mare decât femeile.

Mediul online este, de asemenea, o importantă resursă de shopping pentru orășeni, peste 20% dintre aceștia luând în considerare și magazinele online pentru un posibil cadou de 1-8 martie.

Această posibilitate de shopping prezintă un grad de atractivitate mai ridicat în rândul bucureștenilor, comparativ cu orășenii din provincie.

În ceea ce privește suma alocată pentru cumpărăturile de cadouri din perioada 1-8 martie, orășenii cheltuiesc în medie 180,15 lei.

Cei mai mulți dintre aceștia, aproape 60%, vor aloca sume cuprinse în intervalul 100-299 lei (36,8% vor aloca între 100 și 199 lei și 22,3% sume între 200 și 299 lei).

În general, atunci când vine vorba de oferirea mărțișoarelor/cadourilor de 1 și 8 martie, bărbații sunt mai cheltuitori în raport cu femeile.

În același timp, locuitorii din București își alocă sume mai mari în raport cu provincialii din mediul urban pentru astfel de cadouri. 

De 1 martie, majoritatea femeilor vor dărui un mărțișor mamelor, în timp ce bărbații vor fi mai atenți cu soțiile sau iubitele

Din totalul respondenților care și-au exprimat intenția de a oferi cadouri/mărțișoare pentru a sărbători întâia zi a primăverii, mai mult de trei sferturi vor oferi un cadou mamei (75,2%) și peste jumătate vor oferi cadouri prietenelor (cu excepția iubitelor) (51,1%).

Cei mai mulți bărbați (86,7%) vor oferi cadouri/mărțișoare partenerelor de viață (soții/iubite) în timp ce majoritatea femeilor (80,2%) intenționează să le dăruiască un mărțișor/cadou mamelor.

În timp ce femeile oferă cadouri/mărțișoare mai degrabă persoanelor din familia lor (mamele, bunicile), rudelor (soacrele, mătușile etc.) și prietenelor, bărbații au tendința de a oferi cadouri/mărțișoare femeilor cu care interacționează în mod curent, și anume iubita/soția și colegele/colaboratoarele de serviciu/partenerele de afaceri.

Și pentru că fiecare regiune a României are propriile sale obiceiuri, nici Sărbătoarea Mărțișorului nu este la fel peste tot. În timp ce, în majoritatea cazurilor, femeia este cea care primește un mărțișor de 1 martie, peste un sfert dintre persoanele de gen feminin intervievate în cadrul acestui studiu, care intenționează să ofere cadouri de 1-8 martie, au declarat că vor oferi cadouri/mărțișoare și bărbaților.

Moldovencele vor oferi cele mai multe mărțișoare bărbaților, aproape jumătate dintre locuitoarele din zona Moldovei exprimându-și această intenție.

În ceea ce privește tipurile de mărțișoare/cadouri oferite, majoritatea respondenților vor alege să ofere tradiționalele mărțișoare de pus în piept, florile dar și mărțișoarele sub formă de brățară. Românii din mediul urban vor mai oferi în număr mare și bijuterii, dulciuri sau cosmetice/parfumuri.

Ca tendință, femeile preferă mărțișoarele sub formă de brățară, în timp ce bărbații se orientează mai mult către tradiționalele mărțișoare de pus în piept, dar și către flori sau bijuterii.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •