Mercury Research a lansat rezultatele celei de-a doua editii a studiului „Cei mai iubiti angajatori din Romania2″, realizat impreuna cu Danone si Inspire Business. Studiul a constat in evaluarea cantitativa a 4162 de respondenti din mediul urban si a acoperit o plaja larga de pozitii din diverse arii profesionale si sectoare economice.
Au fost evaluate 138 de companii, iar esantionul selectat este reprezentat de studenti, muncitori si specialisti cu studii medii, specialisti cu studii superioare, middle manageri si top manageri.
Studiul ne arata o piata matura in care, in majoritatea domeniilor, experienta angajatilor este de peste 3 ani. Sunt totusi cateva domenii in care predomina angajatii cu experienta sub 3 ani, printre acestea numarandu-se si marketing-ul, unde 6 din 10 specialisti nu au depasit inca acest prag. Aceeasi tendinta se intalneste si in domeniul colectarii de creante, trade marketing, sau consultanta.
Daca in 2011, doua treimi dintre angajati doreau sa isi schimbe locul de munca, in 2012, situatia a fost usor diferita, numarul acestora scazand la 57%. De asemenea, în 2012, un numar mai mare dintre cei care isi cautau un loc de munca au optat pentru contactarea directa a companiei, pentru a verifica oportunitatea unui loc de munca (39% faţă de 29% in 2011).