STUDIU. Ce informaţii caută oamenii de afaceri despre partenerii lor

Business-ul a ajuns o misiune de-a dreptul imposibilă, în absenţa unor informaţii concrete privind partenerii de afaceri. 

Potrivit unui studiu al agenţiei de business information şi credit risk management KeysFin, cei care semnează un contract cu ochii închişi,  taie o factură fără să se intereseze cu cine fac afaceri sau lucrează doar pe încredere – ori n-au experienţă, ori au o încredere oarbă în steaua norocoasă. Acest lucru se datorează faptului că, în economia reală, neplata facturilor este o problemă generalizată, iar insolvenţele şi falimentele se propagă ca un adevărat domino, spun realizatorii studiului.

„Să ştii în ce situaţie financiară se află firma cu care lucrezi, cum stă cu datoriile, în ce diferende juridice se află etc. – sunt date care te pot ajuta să iei o decizie optimă atunci când vine vorba de valoarea contractului, câtă marfă îi pui la dispoziţie, ce servicii poţi să îi prestezi, să ai siguranţa că îţi vei primi banii”, afirmă experţii KeysFin.

Care sunt cele mai căutate informații

Potrivit statisticii KeysFin, din cele aproape 300.000 de interogări de date realizate în perioada 2012-2014, a reieşit faptul că cele mai multe (236.951) au vizat date despre companii, de la forma juridică, domeniu de activitate, codurile CAEN, la adresă şi persoane de contact, informaţii financiare anualizate şi comunicate la Registrul Comerţului.

58.004 dintre oamenii de afaceri care au accesat platforma KeysFin au fost interesaţi de informaţii financiare în detaliu (încasări vs .cheltuieli, pierderi, lichiditatea curentă, gradul de îndatorare, situaţia bunurilor mobile şi imobile, profitabilitate etc.), iar alte 56.045 de căutări au vizat verificări de firme prin comparaţie, criteriile fiind, de regulă, cele financiare.

„Sunt mulţi oameni de afaceri care, prin intermediul serviciilor de business information, de exemplu, își caută posibili parteneri de business. Dau căutare după CAEN, după oraş, cifră de afaceri, îşi stabilesc un profil de posibil asociat şi apoi îşi generează rapoarte concrete care îi pot ajuta să planifice relaţii de afaceri pe baze solide”, spun cei de la KeysFin.

Dincolo de rezultatele financiare, de situaţia generală a firmelor, aproape 55.000 de interogări au vizat informaţii despre persoanele cu care fac business – acţionarii persoane fizice şi administratorii companiilor.

„Cei care interoghează baza de date sunt interesaţi, de exemplu, în ce alte business-uri sunt implicaţi partenerii de afaceri, dacă sunt adminstratori şi acţionari în acelaşi timp, ce interese economice au şi în ce domenii de activitate, ce istoric au firmele pe care le-au înfiinţat, le-au închis, administrat etc., unde fac afaceri şi la ce nivel”, au mai spus experţii KeysFin.

Informaţiile din materialul de mai sus sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat de KeysFin prin analiza datelor financiare de la societăţile comerciale şi PFA-urile active din România.

(Foto: GotCredit/www.flickr.com)