Aveți un smartphone și îl păstrați la îndemână, în timpul serviciului?
Dacă ați răspuns „da” la aceste două întrebări, atunci vă alăturați marii majorități a lucrătorilor din S.U.A. Conform unui sondaj recent, realizat de către CareerBuilder, 88% dintre angajați au smartphone-uri, iar 77% dintre ei își țin telefoanele mereu la îndemână. Angajații recunosc că le folosesc pe tot parcursul zilei. Mai mult decât atât, 39% își verifică telefonul de mai multe ori pe zi.
Angajatorii sunt îngrijorați de efectul pe care îl au telefoanele inteligente și alte surse care scad productivitatea la locul de muncă. Peste jumătate dintre angajatori (53%) consideră că organizația lor pierde între 1 și 2 ore de muncă pe zi, deoarece angajații sunt distrași. Potrivit acestora, factorii negativi care acționează asupra eficienței sunt:
Citește și: Cum se măsoară productivitatea unui angajat
Vă simțiți distrași la locul de muncă? Maximizați productivitatea cu ajutorul acestor sfaturi:
1. Creați o listă de sarcini. Atunci când scrieți ceea ce aveți de făcut în ziua respectivă vă ajută să vă concentrați la sarcinile prioritare. Blocați-vă calendarul, pentru a vă dedica timpul îndeplinirii acestor activități importante.
2. Luați pauze. Toată lumea are nevoie de o pauză – nimeni nu se poate concentra continuu pentru o zi întreagă. Atunci când planificați pauza, s-ar putea să vi se pară mai ușor să vă concentrați la muncă, deoarece știți că urmează o pauză.
3. Înlăturați ceea ce vă distrage. Opriți telefonul mobil și închideți paginile de socializare. Întrerupeți toate distragerile până la ora programată pentru pauză. Iar atunci vă puteți bucura de liniile câștigătoare în Candy Crush sau să postați un album întreg de poze selfie.
Citește și: 11 citate despre productivitate