Sfaturi SEO ale experților Google pentru oportunități de carieră în 2017

Sfaturi SEO ale experților Google pentru oportunități de carieră în 2017

Să îți pui ca titlu pe LinkedIn ”Ninja în satisfacția consumatorului” nu te va ajuta, chiar dacă acesta este titlul concret al jobului. Când te-ai căutat pe Google ultima dată? Dacă nu ai făcut-o, trebuie să o faci. Recruiterii și angajatorii potențiali deja te caută să evalueze dacă meriți să fii angajat. Asigură-te că apari în rezultate pentru cuvinte cheie legate de propriul tău brand înainte să trimiți CV-ul.

Da, toată lumea are un brand – este reputația ta pe domeniul pe care activezi. Vestea bună este că tu o definești, și după ce te hotărăști cum vrei să te poziționezi următorul pas este cum să îți optimizezi conținutul online de pe canale astfel încât să fii ușor de găsit prin funcția de căutare.

Optimizează-ți contul LinkedIn

Mulți oameni au profil de LinkedIn dar puține sunt optimizate pentru scopuri SEO. Pentru început schimbă poza de profil cu una profesională – poza cu câinele tău este potrivită pentru alte canale nu pentru acesta.

Apoi schimbă-ți titlul (aici găsești cum, dacă nu știi). De bază este titlul job-ului curent, însă îl poți modifica și ar trebui să o faci. Folosește cuvinte cheie legate de aptitudinile tale curente și ce îți dorești să faci cu ele în viitor. Nu te orienta la titluri trendy de tipul ”Ofițer șef de bucurie” chiar dacă aceasta este denumirea concretă a postului. Titlurile creative pentru posturile ocupate sunt mult mai comune acum, însă este mult mai probabil ca un recruiter să caute termeni precum ”suport clienți” sau ”resurse umane” decât ”bucurie” atunci când caută un candidat.

Nu lăsa niciodată gol câmpul de sumar, folosește-l până la maximul de 2000 de caractere deoarece mai curând aici evidențiezi realizările tale la locul de muncă decât în descrierea formală a postului. Recruiterii vor să vadă ce ai realizat ca să își dea seama dacă te potrivești clientului.

Folosește URL-ul de tip ”linkedin.com/in/numeletău (uite aici cum faci asta). Asta te poate ajuta pentru că LinkedIn de obicei are rezultate bune în căutarea organică; iar o dată ce ai pus la punct asta, poți adăuga URL-ul și pe alte profile de social media pe care le deții.

Prin modificarea Website listings din informațiile de contact include și alte rețele online pe care oamenii te pot găsi. În loc să foloșești clasicul tag ”website” folosește ”altele” când adaugi link-uri ca să le poți atribui unei companii specifice sau cu un portofoliu. Asta poate ajuta să iasă în evidență atunci când cineva vede informațiile de contact de pe pagina ta.

Ultimul pas este să hotărăști cât din profil este vizibil pentru publicul general. Profilul public poate fi modificat ca să poți limita ce văd alți oameni când nu sunt conectați pe LinkedIn. Prin obligarea oamenilor să se conecteze pe LinkedIn ca să îți vizualizeze profilul vei putea vedea și tu cine l-a vizualizat, dacă nu au profilul setat pe privat. Însă dacă vrei să faci lucrurile ușoare pentru un recruiter (și vrei asta!) ar trebui să îți lași profilul public fără a necesita conectarea pe LinkedIn.

 

Adaugă video

Anul 2017 se previzionează a fi anul clipurilor, YouTube are peste un miliard de utilizatori, iar formatul începe să devină sinonim cu content online în general – lucru ce îi poate ajuta pe cei care își caută un loc de muncă.

Daca faci clipuri despre ceva ce are legătură cu domeniul tău de lucru (tutoriale, înregistrări de prezentări) pune-le pe YouTube deoarece este deținut de Google ceea ce înseamnă că vei ieși bine în căutări. Folosește cuvinte cheie și descrieri pe canalul YouTube care să explice cine ești și să îți scoată în evidență aptitudinile de muncă. Pentru aceasta, ca și în cazul LinkedIn, folosește termeni generali pe care recruiterii îi vor folosi în căutări.

Clipurile vor arăta cine ești mai mult decât CV-ul, și în unele cazuri poate fi parte obligatorie a procesului de intervievare, de exemplu în cazul unui job remote. Indiferent dacă videoul tău este o prezentare personală sau o demonstrație a aptitudinilor tale asigură-te că incluzi o acțiune în comentariu (uite cum faci asta). Include în clip informația ta de contact (adresă de e-mail, website), iar după ce îl publici pe YouTube include clipul pe profilul tău de LinkedIn.

Continuă să îți demonstrezi abilitățile

Optimizarea prezenței online pentru căutări nu se termină, trebuie să continui să publici conținut relevant destul de frecvent. Și prin conținut includem în acest caz și simple comentarii la ceea ce publică alții; poți de asemenea să vorbești de oameni pe care îi admiri, blog-uri pe care le urmărești, o carte de profil pe care ai citit-o sau un eveniment la care ai participat. Iar asta vrei să faci pe toate canalele pe care caută recruiterii: LinkedIn, YouTube, grupuri publice pe Facebook pentru oameni din domeniul tău, site-ul tău etc.

Ar trebui să îți verifici și ce au mai publicat alți oameni și să cauți o modalitate să adaugi periodic valoare la ceea ce se discută. Ține-te de treabă deoarece un profil învechit pe social media nu te va ajuta să ieși în evidență.

Dezvoltă-ți rețeaua

Aceste eforturi online ar trebui să se potrivească cu activitățile offline și să creeze un cerc de beneficii – de exemplu, atunci când te duci la un eveniment poți adauga persoanele pe care le-ai întâlnit pe profilul online pentru că ai un motiv. Menționează ceva ce ați discutat când v-ați cunoscut sau ceva ce adaugă la discuția voastră și te face interesant pentru ei. Aceasta nu este o tactică SEO propriu-zis, însă le poate susține pe cele pe care le-ai aplicat deja – de exemplu, poți primi un comentariu de la un recruiter care are o legătură îndepărtată cu tine online.

Nu în ultimul rând, ține minte că brandurile și algoritmul de căutare Google evoluează și așa trebuie să facă și eforturile tale de branding digital. Chiar dacă un recruiter te contactează pentru postul viselor tale, continuă eforturile pentru a-ți întări brandul pentru viitor. Nu te opri niciodată din a te căuta pe Google.