10 lucruri pe care trebuie să le faci la muncă la început de 2014

10 lucruri pe care trebuie să le faci la muncă la început de 2014

Editorul Forbes Jacquelyn Smith a vorbit cu o serie de CEO ai unor firme de succes, preocupaţi să aibă angajaţi motivaţi şi ambiţioşi în noul an. Aceştia susţin că reîntoarcerea la birou după anul nou poate fi un moment bun pentru angajaţi de a-şi stabili noi obiective, de a reflecta la realizările din anul trecut şi de a-şi reseta cariera. Forbes publică 10 recomandări ale managerilor pentru angajaţi performanţi în 2014.

“Un nou an este un nou început”, susţine Anna Sidana, vicepreşedinte pentru corporate marketing la BrightEdge. În opinia ei, acesta este o bună ocazie pentru angajaţi de a reflecta asupra vieţii lor profesionale şi personale şi de a începe anul cu forţe noi. Ea recomandă finalizarea proiectelor mici şi cicălitoare şi concentrarea pe cele mari care le pot avansa cariera.

Şi Sara Sutton Fell, CEO şi fondator al FlexJobs crede că sfârşitul anului marchează un moment bun de reflecţie în legătură cu evoluţia din carieră şi cu locul unde vrei să ajungi.

Mai aplicat, Michael D. Brown, consultant în carieră , autor şi speaker motivaţional, recomandă ca angajaţii să-şi dezvolte un brand personal propriu, nu să rămână generalişti. El motivează că în „tsunami-ul economic continuu din 2014, companiile nu-şi mai permit să investească în angajaţi generalişti, ci în cei care aduc plusvaloare”.

Revista Forbes a făcut o listă de 10 puncte, pe baza recomandărilor managerilor legate de modalităţile de a începe bine anul 2014 la muncă:

1. Reflectează la anul trecut. “De multe ori uităm să ne recunoaştem propriile succese înainte de a trece la următorul proiect mare,” explică Sidana. Ea recomandă angajaţilor să se gândească la ce le-a ieşit şi nu le-a ieşit în 2013. Iar apoi să reflecteze la ce ar vrea să facă diferit în 2014.

2. Stabileşte-ţi obiective pentru noul an. Un alt CEO recomandă realizarea unui plan pentru a ajunge în postul ţintit.

“Obiectivele stabilite pot fi mici sau mari, dar trebuie să includă tot ce este important pentru angajat: creşterea salariului, promovarea, asumarea de noi sarcini de serviciu, dobândirea de noi aptitudini, certificarea sau chiar găsirea unui nou job sau reorientarea profesională”, susţine la rândul ei Sutton Fell.

3. Încearcă să obţii beneficii neconvenţionale la lucru. Odată cu îmbunătăţirea climatului economic, companiile vor căuta modalităţi de a reţine oamenii cei mai buni. Este deci un context favorabil pentru a cere un beneficiu la care nu te-ai gândit până acum, precum un program de muncă flexibil sau să lucrezi de la distanţă, afirmă Sutton Fell.

4. Consolidează-ţi reţeaua. “Ia legătura cu clienţii şi colaboratorii tăi apropiaţi pentru a le spune că te-ai întors din vacanţă şi află cum şi-au petrecut concediul. Dacă nu le-ai trimis felicitări de Sărbători, trimite-le de Anul Nou,”, recomandă Ryan Kahn, un coach de carieră, fondator al The Hired Group.

5. Formulează-ţi clar priorităţile. Anna Sidana, vicepreşedinte pentru corporate marketing la BrightEdge, susţine că asta va ajuta managerii şi angajaţii să ia decizii bune în condiţii în care li se cer lucruri contrare care riscă să le fure din timp şi energie.

6. Învaţă să omiţi negativul şi să fii pozitiv. “Omiterea  negativului înseamnă să înveţi din experienţele negative de care inevitabil te loveşti, dar să nu laşi pesimismul să te cuprindă pentru că în aceste vremuri grele mulţi încearcă să te tragă în jos. Trebuie să ţii minte că vremurile grele nu durează; dar oamenii duri, da”, recomandă Brown.

7. Să revii cu energie. După ce ai petrecut vacanţa cu prietenii şi familia, ai bateriile încărcate, susţine Ryan Kahn, care recomandă ca angajatul să-şi citească mesajele necitite şi să pornească cu avânt la îndeplinirea ţelurilor sale profesionale pe 2014.

8. Fă un audit al actualului tău job. Sutton Fell sugerează să te întrebi: Ce îmi place la acest job? Ce aş schimba dacă aş putea? Care sunt obstacolele de care mă lovesc? Cum pot fi eliminate acestea? Care sunt obiectivele mele pentru 2014?

9. Încearcă să-ţi întăreşti brandul personal. “În această eră de inovare constantă şi avans tehnologic, toată lumea este acum setată pe timpul de Internet, chiar şi atunci când este offline”, spune Brown says. “El rcomandă conturarea unui brand personal modern digital, nu a unui profil anaolog învechit.

10. Creează un dosar e-mail pentru a-ţi păstra realizările.

Acest instrument te poate ajuta să-ţi evaluezi mai bine succesele şi să le ai stocate pentru eventuale evaluări interne, crede Kahn.

Sutton Fell recomandă angajaţilor, indiferent dacă sunt mulţumiţi de actualul job sau caută ceva mai bun, să fie proactivi în noul an, să-şi consolideze reţeaua de contacte profesionale, să dobândească noi abilităţi sau să le perfecţioneze pe cele actuale, să se alăture unor organizaţii profesionale sau să găsească un mentor.