Cum depășim o perioadă de burnout?

Cum depășim o perioadă de burnout?

Am discutat recent într-un articol despre cele mai comune semne pe care ni le transmit corpul și psihicul nostru ca să ne anunțe că ne apropiem de o perioadă de burnout, așa cum ni le-a indentificat Travis Bradberry, cunoscut autor din presa de business internațională. Acesta vine în ajutorul nostru din nou cu o serie de propuneri care să ne ajute să depășim o perioadă de acest tip.

”Dacă recunoști toate aceste simptome ale burnout-ului, nu te îngrijora. Lupta împotriva epuizării este o chestiune de îngrijire. Ai nevoie să te detașezi de muncă pentru a-ți putea reîncărca bateriile și pentru a putea găsi echilibrul,” scrie Bradberry într-un articol publicat în Pulse.

Deconectează-te de la ceea ce faci

Deconectarea este cea mai bună strategie de luptă împotriva perioadelor de burnout. Dacă nu îți faci timp pentru a te desprinde inclusiv de dispozitivele electronice care te mențin în legătură cu ceea ce faci, atunci nu faci decât să continui să te expui unui cumul de factori de stres care nu te lasă se îți reîncarco bateriile și să poți să te concentrezi din nou pe ceea ce ai de făcut.

Dacă a te desprinde complet timp de o seară sau un week-end de e-mailurile de la muncă și de la telefoane nu este un scenariu realist pentru tine atunci încearcă să stabilești măcar un program fix de răspuns la e-mailuri și să te ții de el. Fie că alegi să verifici e-mailurile după cină sau în diminețile de week-end, atunci alege conștient să nu mai verifici inbox-ul în afara acestor intervale orare. Asta nu înseamnă că ești mai puțin disponibil, ci că îți impui ție și contactelor tale un anumit ritm sustenabil de lucru.

Fii atent la semnalele pe care ți le dă corpul 

Este simplu să crezi că o durere de cap vine de la deshidratare sau că durerea de stomac are drept cauză un prânz prea copios. Nu întotdeauna este așa. Durerile fizice pot fi generate de acumularea de stres și de stări de anxietate. Starea de burnout are un impact profund asupra corpului și acesta este de fapt primul care transmite semnele că trebuie să te oprești.

Programează-ți sesiuni de relaxare

Chiar dacă o numim relaxare și pare, cel puțin la nivel conceptual, în antiteză cu ideea de a planifica, și relaxarea are nevoie să fie organizată din timp. Fă în așa fel încât să citești mereu câte 30 de minute înainte să adormi, să alergi timp de o oră în fiecare duminică, să urmărești un episod din serialul preferat în fiecare seară de joi etc.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •