Ce este managementul reputației online?

Ce este managementul reputatiei online?

Imaginea de durată a unui individ, a unei mărci sau a unei companii este creată de primele impresii.

Să construiești o imagine depindea în mare parte de cuvintele pe care le spuneai sau de cunoștințele pe care le aveai, Acest lucru a limitat expunerea brandului la un grup mic de persoane. Înainte de internet, așa cum îl știm astăzi, numai companiile mai mari cu bugete de publicitate substanțiale sau celebrități au avut capacitatea de a deveni nume mari, promovându-se în mass-media tradițională, cum ar fi televiziunea și ziarele.

Astăzi, mediile digitale au revoluționat expunerea și au îmbunătățit accesul la profilul unui individ sau al unei companii. Platformele sociale media – Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube – și motoarele de căutare – Google, Yahoo, Bing – au perturbat comerțul și economia globală, oferind acces instantaneu la informații nefiltrate. Prima pagină a rezultatelor motorului de căutare, care în general prezintă știri, videoclipuri, imagini și conținut de la terți, reprezintă acum un pilon fundamental al reputației și al brandului companiei. Mai mult, aceste rezultate rămân de multe ori perpetue pe internet, spre deosebire de mass-media tradițională, unde știrile au apărut pentru o perioadă scurtă de timp. Din fericire, aceste rezultate pot fi gestionate corect și influențate prin diverse instrumente, cum ar fi optimizarea motorului de căutare (SEO).

Era digitală oferă un mediu de concurență mai echitabil pentru companiile mici și medii, care pot mobiliza platformele sociale pentru a câștiga mai mult trafic pe site. Pe de altă parte, eșecul de a crea o prezență digitală poate pune în pericol șansele unei companii de a concura în mod eficient.

Cum influențează motoarele de căutare reputația ta

Potrivit netmarketshare.com, Google are o cotă de piață de 70% și 90% pe desktop și respectiv pe mobile / tablete. Internetlivestats.com arată că există aproximativ 65.427 căutări pe Google pe secundă sau 5.6 miliarde de căutări pe zi, ceea ce înseamnă că aproximativ 75% din populația lumii, pe cap de locuitor, face cel puțin o căutare Google în fiecare zi.

Aceste căutări online se pot referi la orice, inclusiv afacerea, partenerii, managementul companiei și așa mai departe. Ori de câte ori cineva caută numele companiei, produsul sau gestionarea companiei, apare un set de pagini cu rezultatele motorului de căutare (SERP). Informațiile conținute pe prima pagină vor spune o poveste despre companie. Dacă există legături pozitive, atunci persoanele care cercetează au mai multe șanse să presupună că societatea este de încredere, în timp ce legăturile negative pot genera îndoieli și pot eroda încrederea.

Un studiu recent realizat de Internet Marketing Ninjas (IMN) a arătat că rata de clic (CTR, o măsură a clicurilor pe afișări) pentru rezultatele paginii 1 a fost de aproximativ 60% și aproximativ 15% pentru rezultatele paginii 2. Acest lucru arată că majoritatea persoanelor care caută online nu se mișcă dincolo de rezultatele paginii 1. În general, informațiile pe care consumatorii le găsesc vor avea o tendință de ancorare, care le poate influența procesul de luare a deciziilor. Cu alte cuvinte, utilizatorii de internet vor pune o importanță mai mare pe ceea ce citesc pe pagina 1. Dacă un rezultat pozitiv de căutare devine o ancoră, va fi benefic pentru companie. Cu toate acestea, în cazul în care este negativ, atunci este probabil să dăuneze reputația unei persoane sau să degradeze percepția întreprinderii. Este important de observat că majoritatea oamenilor au o prejudecată cunoscută sub numele de „efect de izolare” sau „efectul Von Restorff”, în care chiar dacă există un rezultat negativ între o serie de rezultate pozitive, rezultatul negativ este mai adesea amintit decât cel pozitivă. Prin urmare, este imperativ să gestionați prima pagină a rezultatelor căutării, astfel încât acestea să afișeze cele mai reprezentative active digitale, scrie business.com

Plan de acțiune pentru gestionarea rezultatelor negative

Rezultatele negative sau rezultatele căutării provin adesea de la clienți nemulțumiți, foști angajați nemulțumiți sau concurenți. Aceste recenzii sunt de obicei disponibile pe site-urile de recenzii online, cum ar fi Glassdoor, Avvo și Yelp, precum și pe site-urile de social media, inclusiv Facebook, Twitter și YouTube. Conținutul defăimător poate fi găsit și prin bloguri ale site-urilor de agregare online, inclusiv Forbes și Reddit. Rezultatele negative pot apărea din afirmațiile anterioare sau actuale împotriva companiei. Compania ar putea fi menționată într-o afirmație fără a fi vinovată, însă legăturile mai vechi ale site-urilor cu cuvinte cheie selectate continuă să apară și să reapară.

Ce este managementul reputației online?

Există o serie de strategii pentru a repara o reputație digitală. Membrii echipei interne nu pot avea cunoștințe pentru a aborda aceste probleme. În funcție de situație, expertiza oferită de consultanții profesioniști poate fi necesară pentru a suprima rezultatele căutării negative și, acolo unde este posibil, pentru a elimina conținutul.

De exemplu, negocierea directă cu editorii sau administratorii autorității de domeniu pentru a ascunde conținutul oferă adesea rezultate limitate în raport cu experții, cu o înțelegere a ramificațiilor legale. Crearea de conținut care să reflecte misiunea, viziunea și valorile afacerii este utilă în abordarea problemelor pe termen scurt sau în implementarea unei strategii pe termen lung.

Ultima este cea mai importantă apărare, deoarece este fundamentală pentru contracararea recenziilor negative. Pentru a face acest lucru, compania ar trebui să construiască propriul site web, să creeze profiluri media sociale autentice și să partajeze conținut original. Dacă pe prima pagină apare un rezultat negativ al căutării, compania ar trebui să-și intensifice eforturile prin postarea unui conținut tehnic în timp util, care va schimba clasarea rezultatului negativ pe pagina următoare. Este imperativ să monitorizăm prezența digitală, deoarece aceasta modifică și gestionează în mod continuu rezultatele negative utilizând instrumentele SEO corespunzătoare.

Înțelegerea activelor de gestionare a reputației online (ORM)

Cel mai evident activ de gestionare a reputației on-line este conținutul de pe site-ul companiei. Când cineva caută compania sau numele de marcă pe Google, primul link, în majoritatea cazurilor, este site-ul companiei. Acest lucru va direcționa consumatorul de informații către cea mai relevantă subpagină a site-ului companiei. Prin urmare, este important să aveți conținut relevant pe aceste subpagini. Etichetele și meta-descrierile sunt de asemenea importante pentru optimizarea motoarelor de căutare organice.

Există o serie de metode anorganice în care o companie achiziționează active ORM, inclusiv active gestionate (profiluri media sociale și conținutul acestora), active influente (agregatori de informații cum ar fi Wikipedia), active câștigate (articole de știri pozitive în mass-media și bloguri) activele plătite (reclame pe paginile de căutare Google).