Ghid pentru gestionarea compensațiilor

Ghid pentru gestionarea compensatiilor

În gestionarea compensațiilor se aplică mult mai mult decât să le oferiți angajaților dvs. niște bani și să sperați că vor rămâne. O strategie bine gândită poate fi diferența dintre un exod în masă și rpăstrarea pe termen lung a angajaților.

Conceptul de „compensație totală” este locul în care se duce adevărata luptă pentru talentele de top. Programul dvs. de gestionare a compensațiilor va determina parțial obiectivele strategice și obiectivele pe care compania dvs. le îndeplinește anual. Programele de compensare bine gestionate asigură echitate salarială și egalitate în beneficii în întreaga organizație. Este important ca proprietarii de afaceri și liderii de resurse umane să știe cum funcționează managementul compensațiilor și care sunt așteptările angajaților, astfel încât aceștia să poată vedea clar programul lor de compensare, scrie business.com.

Ce este managementul compensațiilor?

Managementul compensației este practica planificării și distribuirii pachetului global de salarii și beneficii angajaților unei companii. Acest program asigură faptul că salariile și bonusurile unei companii rămân competitive în cadrul industriei și echitabile în cadrul organizației. Aceasta implică, de asemenea, gestionarea programelor de beneficii ale companiei, asigurarea clasificărilor posturilor la zi, a riscurilor minimizate, iar pachetul răspunde nevoilor generale ale angajaților și familiilor acestora.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Programul de compensare al unei companii este unul dintre principalele motive pentru care angajații aleg să rămână la un angajator sau să caute unul nou. Potrivit unui studiu realizat în 2015 de Jobvite, 71,6% dintre companii oferă beneficii concepute pentru a atrage talent (adică se străduiesc să ofere mai mult decât o fac concurenții lor).

Chiar și atunci când angajații aleg să rămână, asta nu înseamnă că apreciază sau înțeleg pe deplin pachetul lor de compensare. Angajatorii trebuie să depună eforturi pentru a-i ajuta pe angajați să învețe adevărata valoare a pachetului lor global de compensare.

Care sunt principalele tipuri de compensații?

  • Orar
  • Salariu
  • Comision
  • Bonusuri

Există, de asemenea, compensații indirecte, care includ prestații de pensionare, asigurări de sănătate și concediu plătit. Factorizarea compensației directe și indirecte contribuie împreună la determinarea compensației totale – suma totală a remunerației pe care o companie o plătește angajaților săi.

În plus față de salariile angajaților, plata orară, bonusurile și comisioanele, compensația totală include valoarea oricăror beneficii pe care le primesc. Într-adevăr, acestea sunt unele dintre cele mai comune atribute din spectrul de compensare total:

  • Concediu plătit (zile de concediu și sărbători)
  • Distribuții de partajare a profitului
  • Asigurare (medicală, dentară, invaliditate și viață)
  • Asistență pentru școlarizare
  • Asistență pentru îngrijirea copilului
  • Planuri de pensionare
  • Programe de asistență pentru angajați
  • Abonamente la sală
  • Cheltuieli de relocare
  • Oferte de învățare și dezvoltare
  • Oportunități de avansare în carieră
  • Opțiuni pe acțiuni
  • Alte beneficii fără numerar

Deși acestea nu sunt toate opțiunile care pot fi incluse într-un pachet de compensare, va trebui probabil să oferiți cel puțin unele dintre avantajele de mai sus pentru a menține angajații și pentru a rămâne competitivi în industria dvs.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

Potrivit unui studiu recent realizat de Jobvite, cele mai dorite beneficii ale angajaților includ flexibilitatea și oportunitățile de lucru la distanță, centrele de recreere corporative și abonamentele la sala de sport, mâncarea gratuită sau mesele servite, programele de mentorat și dezvoltare și codurile vestimentare casual. Un raport Glassdoor din 2016 a constatat, de asemenea, că 57% dintre solicitanții de locuri de muncă chestionați au considerat că beneficiile și avantajele reprezintă o prioritate majoră în decizia lor de a lucra.

Cum se determină compensarea?

Managerii de resurse umane folosesc de obicei un proces din două părți pentru a evalua modul de compensare a angajaților lor. Prima parte se face intern. Include stabilirea nu numai a ceea ce ar trebui să plătească compania, ci și la ce își poate permite să plătească.

Al doilea aspect al acestui proces are legătură cu factorii externi. De exemplu, ce vă spun sondajele de piață? Ce plătesc concurenții? Cum afectează diferențele regionale în costul vieții compensația totală? Există provocări de angajare pe anumite piețe?

Acestea sunt câțiva dintre diferiții factori ai ratelor de compensare:

  • Cercetare: efectuați cercetări de piață în interiorul și în afara industriei dvs. pentru a evalua ceea ce este normal și în tendințe.
  • Strategie competitivă: ar trebui să oferiți suficient nu doar pentru a rămâne la egalitate, ci pentru a atrage talente de top.
  • Salariile colective ale companiei: veți dori să luați în considerare compania dvs. (și fiecare nivel de muncă din cadrul acesteia) ca un întreg în strategia dvs. salarială. Ca filozofie generală, vă recomandăm să vizați procentul de 25 în cadrul fiecărei categorii de locuri de muncă.
  • Lideri de piață: uneori, angajatorii vor plăti mai mult pentru a obține recruți cu abilități greu de angajat în echipa lor.

De ce este importantă compensarea pentru HR?

Workest by Zenefits remarcă faptul că managementul compensațiilor joacă un rol semnificativ în resurse umane, deoarece se leagă direct de păstrarea angajaților, procesele de angajare și integrare, performanța angajaților și implicarea echipei în întreaga companie. Multe companii mai mari au nu doar manageri de resurse umane, ci și manageri de compensații care să conducă acest proces.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

În esență, compensarea este fundamentul a tot ceea ce motivează membrii echipei la locul de muncă. Deci, întrucât resursele umane asistă supraveghetorii în probleme de comportament și de performanță, aceștia pot, de asemenea, să factorizeze performanța angajaților în decizii compensatorii.

Sursa foto: Unsplash

  • 1
  •  
  •  
  •  
  •