Articol de: Steluța Năstase, Online Marketing Specialist, ABC Human Capital
Anul începe cu perspective optimiste pe piața muncii: 13 % dintre angajatori anunță că vor face angajări, iar previziunea pentru primul trimestru din an este cu 3 puncte procentuale mai puternică decât cea din primul trimestru din 2014. Cele mai căutate domenii sunt: vânzări, contabilitate, IT, inginerie și industria prelucrătoare (creștere cu 14% față de anul trecut), relații cu clienții.
Referințe bune pentru a fi selectat
Primul pas în obținerea unui job bun este pregătirea CV-ului și a scrisorii de intenție. Evidențiază la fiecare job ce realizări ai avut și menţionează cifre și procente. Ele atrag cel mai mult într-un CV. Scrie un mesaj personalizat și profesional pentru recrutor în e-mail-ul în care atașezi CV-ul.
Corina Diaconu, managing director ABC Human Capital, atrage atenția că foarte importante sunt și recomandările, acestea fiind cerute de către angajatori chiar și atunci când un candidat are opt ani vechime la fostul loc de muncă. La nivelul pieței muncii din România, 60% dintre recrutori spun că un candidat cu bune recomandări are de două ori mai multe șanse să fie angajat decât unul cu un CV impecabil şi atât.
Candidații sunt sfătuiți să investească în conexiunile profesionale (în special cele de pe LinkedIn) și să vorbească cu profesioniștii în domeniu despre planurile lor în carieră. De asemenea, 93% dintre recrutori recunosc că folosesc rețeaua profesională LinkedIn, iar Facebook și Twitter câștigă popularitate pentru job-uri în marketing, comunicare.
Cerere mare pentru oameni de vânzări
Dacă comunicarea și abilităţile de relaţionare sunt atuurile tale, optează pentru job-urile din vânzări. Candidații pentru aceste posturi sunt vânați de către peste 50% dintre recrutori. Chiar dacă nu ai experiență pentru un astfel de job, te poți reprofila prin cursuri și tutoriale online (cele mai recomandate fiind lynda.com și coursera.org) sau chiar în cadrul companiei, prin asistarea profesioniștilor în aceste domenii. Agenția ABC Human Capital recrutează în această perioadă oameni de vânzări pentru domenul textil. Pentru un astfel de post, este apreciată experiența de peste cinci ani, limba engleză la nivel avansat și abilitățile sociale și persuasive: comunicare, strategii de negociere, motivație și încredere în sine, capacitate de a lucra individual și în echipă. Reprezintă un plus referințele despre candidat care arată ușurința acestuia de a încheia contracte și abilităţile sale de bun organizator al activității și al timpului. De asemenea, multe dintre job-urile de vânzări necesită și cunoașterea unei limbi străine la nivel avansat: germana / franceza și, obligatoriu, engleza. Sunt apreciate persoanele sociabile, cu inițiativă, iar ca modalitate de plată se oferă salariu de bază și bonusuri care încurajează performanța.
Alte articole scrise de către Steluța Năstase: Pro şi contra stilului Agile în management