Malaysia Airlines și comunicarea de criză

Malaysia Airlines

Compania Malaysia Airlines anunța, la sfârșitul săptămânii trecute, că a pierdut contactul cu zborul MH370, un avion Boeing 777, cu 239 de persoane la bord.

Potrivit Malaysia Airlines, avionul a plecat din Kuala Lumpur cu destinația Beijing și a dispărut undeva în spațiul aerian al Vietnamului, sâmbătă, la ora locală 02.40 (vineri, 20.40 ora României).

Citește și Pasiunea pentru business este contagioasă

Iar de atunci, nimeni nu a mai auzit nimic de avion și, implicit, nici de echipaj sau de pasageri. În tot acest timp, avionul a fost căutat cu 34 de avioane, 40 de nave și de echipe specializate constituite la nivelul a opt state. Cu toate astea, nici urmă de Malaysia Airlines 370.

Interesant de urmărit este modul în care oficialii companiei Malaysia Airlines, o companie de top în ceea ce privește serviciile aeriene, a ales să comunice în toată această perioadă. Mai exact, Malaysia Airlines, cu sediul în Kuala Lumpur, a primit 5 stele la premiile SkyTrax tocmai pentru că este printre cele mai seriose companii aeriene din Asia și din lume.

Citește și Piața de real estate din Europa se redresează după criză

Imediat după ce a pierdut contactul cu zborul MH370, compania Malaysia Airlines a făcut public acest lucru. Apoi, a început să anunțe rudele pasagerilor și echipajului, cărora le-a spus că ar trebui să se aștepte la ce este mai rău.

Iată anunțul făcut de directorul general al grupului Malaysia Airlines, Ahmad Yahya: „Regretăm profund faptul că am pierdut contactul cu zborul MH370, care a părăsit Kuala Lumpur la ora 00.41, sâmbătă dimineaţa, și care avea destinaţia Beijing”.

Citește și Ce ne învață despre talent generația Y?

Directorul Malaysia Airlines a adăugat că angajații companiei au început să sune rudele pasagerilor și pe cele ale echipajului și a dat asigurări că Malaysia Airlines colaborează cu toate instituțiile abilitate ca să găsească avionul dispărut. „Gândurile şi rugăciunile noastre merg către toţi pasagerii vizaţi, către echipaj şi familiilor lor”, a încheiat Ahmad Yahya.

Dincolo de această tragedie umană, compania Malaysia Airlines a ales să comunice în această situație de criză respectând standardele oricărui manual de relații publice. În ciuda acestei tragedii aviatice, care ar putea reprezenta o pată greu de scos de pe imaginea impecabilă a companiei, Malaysia Airlines a demonstrat și continuă să demonstreze că este o companie căreia îi pasă.

Citește și Unde găsim talentele şi cum le atragem?

Cu siguranță că acest aspect nu va aduce avionul înapoi, dar reprezintă o calitate aparte care le va permite executivilor Malaysia Airlines să meargă în continuare cu capul sus.

Sursă foto: abcnews.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •