Tendințe 2016: marketing colaborativ

marketing colaborativ

În cuvinte puține, marketingul colaborativ este procesul de a pune la comun resurse pentru a crește numărul de leaduri, pentru creșterea awareness-ului brandurilor și sporirea influenței acestora. Acum, cu uneltele pe care le avem la dispoziție grație dezvoltării tehnologice și în special a universului online, aceste practici sunt posibile, scrie Forbes.

Condiția ca aceste practici ale marketingului colaborativ să fie funcționale este ca toate brandurile care iau parte la acest proces să aibă un scop comun. Atunci când companiile se unesc, pot crea un efect pe care, individual, nu au nici o șansă să îl obțină. Ideea că ele au nevoie de un public-țintă comun este greșită. Nu este obligatoriu. În mod evident, ar fi mult mai eficient, dar ca acest tip de marketing să funcționeze, nu aveți nevoie de același grup de oameni ca audiență.

Alinierea intereselor, resurselor și a marketingului

Marketingul colaborativ este procesul de aliniere a intereselor, resurselor și a marketingului companiei cu cele ale altor companii similare sau complementare pentru a putea crește împreună. Implicit puterea de cumpărare a spațiului de reclamă și dimensiunea publicului către care se transmit mesaje promotionale cresc considerabil. Mai mult decât atât, și poate mai important, fiecare dintre brandurile implicate confirmă practic credibilitatea celuilalt prin asocierea deja făcută.

Dincolo de aspectul publicitar ar acestui tip de marketing, companiile pot implementa și proiecte separate, speciale cu alte firme – programe comune de training, licitații online comune, evenimente etc. Există, de asemenea, tactici de cross promotion care implică utilizarea la comun a acelorași canale de comunicare: pagini în social media, grupuri, un blog comun etc.

Într-o economie colaborativă, era de așteptat ca și companiile să urmeze, la o scară mai mare, modelul implementat de către oamenii care se asociază pe platforme și construiesc un business de la zero, fiecare contribuind cu resursele pe care le au la dispoziție.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •