Metricele de productivitate contează mai mult decât oricând pentru IMM-uri

Metricele de productivitate conteaza mai mult decat oricand pentru IMM-uri

Pentru multe organizații, 2020 reprezintă un moment critic care va dicta capacitatea lor operațională, profitabilitatea și potențialul de creștere pentru anii următori. Pentru prea multe întreprinderi mici, acest aspect dictează care vor supraviețui și care vor ieși din afaceri.

Noul coronavirus a durat mai mult decât s-a prevăzut și a avut implicații mai profunde decât se credea, iar impactul negativ s-a simțit de la lanțurile de aprovizionare până la cererile consumatorilor, scrie business.com.

Desigur, unul dintre cele mai recunoscute rezultate este o trecere rapidă către munca la distanță, întrucât companiile s-au angajat într-o tranziție operațională pe scară largă practic peste noapte. Acum, chiar dacă unii angajați încep să se întoarcă la birou, este clar că o forță de muncă hibridă care să combine lucrători la fața locului și lucrători la distanță va fi o caracteristică definitorie pentru majoritatea companiilor.

În timp ce întreprinderile au cultivat strategii din colaborarea cu echipe din birouri naționale și globale de zeci de ani, pentru multe companii mici, ele încep renovarea modului în care își gestionează echipele.

Citește și: Peste o treime dintre angajaţi vor să lase în urmă programul de lucru standard 9:00-17:00

Similar cu omologii lor mai mari din acest mediu, întreprinderile mici înțeleg importanța luării deciziilor bazate pe date. Cu toate acestea, trebuie să știe cum să deblocheze informații cheie, pe care le pot folosi apoi pentru a le ajuta să parcurgă această tranziție în mod eficient și productiv.

În era digitală, datele sunt o resursă abundentă și multe organizații sunt înconjurate de oceane de informații. Și pentru echipele mici fără un om de știință de date din personal, analiza pentru productivitate, implicarea echipei și supravegherea conformității și securității cibernetice pot fi descurajante. Prin urmare, a ști unde să cauți și ce să cauți poate fi diferența dintre înecarea în date și obținerea unor informații utile pentru operatorul de afaceri de zi cu zi.

Iată câteva valori simple care contează cel mai mult:

1. Angajamentul

Atunci când contabilizează lucrătorii la distanță, companiile doresc pe bună dreptate să știe că lucrătorii lor sunt încă angajați în operațiunile de zi cu zi. Cu toate acestea, temerile că pauzele de prânz sunt prea lungi și productivitatea are de suferit par a fi profund exagerate.

În schimb, de când a început pandemia COVID-19, oamenii lucrează mai multe ore, cu mai puțină diviziune între viețile lor personale și profesionale.

De exemplu, în SUA, angajații și-au mărit ziua de muncă în medie cu trei ore de la începutul pandemiei, o creștere semnificativă în doar cinci luni. Acest timp suplimentar nu a beneficiat nici companiilor, nici angajaților acestora. În schimb, angajații raportează niveluri record de epuizare, oboseală și depresie.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Potrivit unui sondaj realizat de Societatea pentru Managementul Resurselor Umane, aproape jumătate dintre respondenți au raportat niveluri ridicate de epuizare, lucru care are un impact negativ asupra tuturor aspectelor unei organizații.

Pentru operațiunile mici, cu profituri în scădere, este important să vă asigurați că angajații sunt în regulă. În timp ce implicarea este o valoare imensă, aceasta poate fi dăunătoare, deoarece prea puțin și prea mult angajament poate fi în detrimentul creșterii pe termen lung și al durabilității. Deoarece multe companii folosesc deja unele variante ale software-ului de monitorizare a angajaților, proprietarii de afaceri pot utiliza aceste sisteme pentru a măsura angajamentul.

2. Productivitate

Pentru a evalua productivitatea angajaților într-un mediu hibrid, multe companii apelează la valori de monitorizare a angajaților pentru a se asigura că angajații lor lucrează atunci când sunt departe de birou. Această concentrare a datelor există în multe forme și este excelentă la urmărirea acțiunilor, inclusiv activitatea mouse-ului, monitorizarea aplicației, cantitatea de e-mail și mișcarea datelor.

Cu toate acestea, aceste valori sunt doar echivalentul digital al standardelor de productivitate care au fost puse în aplicare de la revoluția industrială.

În loc să urmărească și să evalueze activitatea digitală sau orele lucrate, companiile pot valorifica datele într-un model de productivitate bazat pe rezultate, care îi poate ajuta pe angajați să fie mai exacți cu privire la munca lor și mai flexibili cu aranjamentele lor de lucru. Aceasta este cheia pentru a rămâne productiv într-un mod care nu afectează rentabilitatea. Cea mai bună abordare ar trebui să ia în considerare valorile bazate pe proiecte care să țină seama rezultate, permițând liderilor să evalueze productivitatea în cel mai practic mod posibil.

3. Eficiență

Aproape toate întreprinderile mici și-au văzut scăderea veniturilor de la începutul anului 2020, împreună cu schimbarea sentimentelor consumatorilor și creșterea costurilor legate de siguranță și securitate. Este mai esențial ca niciodată să obținem noi rezultate care reduc costurile și maximizează producția.

Citește și: Cum este afectată mobilitatea salariaților de reapariția graniței dintre UE și Marea Britanie?

Exploatarea datelor furnizate prin monitorizarea angajaților și alte eforturi digitale este un prim pas către realizarea informațiilor necesare pentru optimizarea forței de muncă și a produsului. Aceasta poate include modificări la:

  • Standardizarea procesului
  • Metodologii de comunicare
  • Programarea celor mai bune practici
  • Îmbunătățiri specifice industriei

Mai multe companii, inclusiv Microsoft, au făcut schimbări transformative în operațiunile lor pentru a maximiza eficiența unei forțe de muncă hibride. Ca urmare, compania și-a optimizat programul de întâlniri evitând orele de productivitate de vârf.

Sursa foto: Unsplash

  • 3
  •  
  •  
  •  
  •