Probleme cu ANAF? Vezi ce domiciliu fiscal trebuie să alegi!

Cea mai mare provocare pentru companiile străine din România: schimbarea frecventă a legislației

Alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanții legali ai firmei, în timp ce activitatea administrativă și gestionarea efectivă a afacerilor se realizează la o altă adresă, se poate dovedi contraproductivă, spun reprezentanţii ANAF.

Potrivit lor, contribuabilii trebuie să se asigure de primirea corespondenței la adresa de la domiciliul fiscal ales, deoarece ANAF are obligația legală de a transmite toate actele administrative fiscale la această adresă, pentru a asigura o informare completă.

Agenția Națională de Administrare Fiscală este în plin proces de evaluare a unor modalități legale alternative de comunicare oficială și prin mijloace electronice și subliniază atât importanța alegerii domiciliului fiscal în locul unde se exercită gestiunea administrativă şi conducerea efectivă a afacerilor, cât și a necesității informării ANAF ori de câte ori apar astfel de modificări.

Persoanele fizice au posibilitatea să utilizeze gratuit Spațiul Privat Virtual – un serviciu electronic disponibil la adresa https://pfinternet.anaf.ro, prin intermediul căruia pot verifica online situația fiscală personală (obligații fiscale, decizii de impunere, situația declarării contribuţiilor de asigurări sociale de către angajator), pot obține adeverințe de venit și certificate de atestare fiscală, sau pot depune Declarațiile D200, D230, D220 în format electronic.

Citeşte şi Transferul în România al domiciliului fiscal al unei companii