Studiu: Elementul-cheie pentru o afacere de succes constă în folosirea potenţialului de date disponibile

afacere de succes

Microsoft, prin compania de strategie globală şi consultanţă de specialitate Keystone Strategy, a publicat rezultatele primului proiect de cercetare extensiv, care cuantifică diferența dintre companiile lideri în utilizarea de date (data leaders) şi cele care sunt mai puțin mature în utilizarea acestora (data laggers – membrii unei comunităţi care adoptă cel mai greu un produs, soluţie). Studiul a fost realizat de profesorii Marco Iansiti şi Karim Lakhani de la Harvard Business School.

În plus, Microsoft lansează instrumentul de autoevaluare Data and Analytics Maturity Model.  Acesta este un prim pas important în sprijinul companiilor care doresc să îşi evalueze propriul nivel de performanță în utilizarea datelor şi să descopere abordări noi, individualizate, pentru o îmbunătăţire a modului în care colectează, prelucrează, interpretează şi folosesc datele generate de activitatea companiei.

Într-o lume în care companiile se bazează pe date mai mult ca oricând, acum, pentru prima dată există rezultate fără echivoc care pot arăta dimensiunea decalajului dintre companiile care folosesc și cele care nu folosesc datele la potențial maxim. De asemenea, acesta este şi primul studiu comprehensiv care reușește să măsoare impactul transformării digitale asupra performanței în afaceri a companiilor care au o abordare și o strategie mature în ceea ce privește datele.

Surprinzător, studiul demonstrează că diferenţa dintre companiile de top şi cele cu performanțe medii nu este determinată de cheltuielile departamentului de IT. Studiul a descoperit o diferență neglijabilă în investițiile IT ca procent din venituri între lideri și „pluton” – mai puțin de 1 %.

Diferența este dată de o invenstiție strategică în date (ca bunuri) pentru a obține un impact maxim în afaceri, cât și de modul în care adoptarea tehnologiei și a utilizării datelor în sine a reușit să direcționeze către succes modelul operațional al unei companii.  „Marea diferență o constituie faptul că tehnologia chiar merge mână în mână cu practica managerială pentru a genera decizii corecte”, spune Marco Iansiti, profesor la Harvard Business School.

Studiul a constatat că:

o   „Data leaders” au un venit mediu net cu 4% mai mare decât „data laggers” (măsurat pe o medie de trei ani).

o   „Data leaders” au marje brute cu 18% mai mari decât „data laggers” (măsurate pe o medie de trei ani).

o   „Data leaders” obțin un venit mediu pe angajat de 507.000$ comparat cu 473.000$, cât câștigă „data laggers”.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •