Transformarea digitală și cum trebuie făcută astfel încât compania să nu sufere

Transformarea digitala si cum trebuie facuta astfel incat compania sa nu sufere

Un studiu recent realizat de directori, CEO-uri și directori executivi a constatat că riscul de transformare digitală (DT) reprezintă cea mai mare preocupare în 2019. Cu toate acestea, 70% din toate inițiativele DT nu ating obiectivele lor. Dintre cele 1,3 mii de miliarde de dolari cheltuite anul trecut pe DT, s-a estimat că 900 de miliarde de dolari au fost pierduți. De ce reușesc unele eforturi DT și altele nu reușesc? 

În mod fundamental, aceast lucru este din cauza faptului că majoritatea tehnologiilor digitale oferă posibilități de creștere a eficienței și conferă intimitate clienților. Dacă oamenilor le lipsește modul de gandire corect și cultura organizatională este defectuoasă, atunci DT nu va face decât să amplifice aceste defecte, scrie Harvard Bussines Review.

Lecția nr.1: Dă-ți seama de strategia afacerii tale înainte să investești în ceva. Liderii care aspiră să își dezvolte performanța organizațională prin folosirea tehnologiilor digitale au adesea un anumit instrument în minte.

Citește și: Când marketingul devine doar digital

„Organizația noastră are nevoie de o strategie privind învățarea mecanică”, de exemplu. Dar transformarea digitală trebuie ghidată de o strategie de afacere mai largă. 

Nu există o singură tehnologie care să livreze „rapiditate” sau „inovație”. Cea mai bună combinație de instrumente pentru o anumită tehnologie poate varia de la viziune la alta.  

Lecția nr.2: Gândiți din interior. Organizațiile care vor transformări, fie ele digitale sau de alt fel, aduc frecvent o armată de consultanți externi care tind să aplice o inițiativă standardad, invocând cea mai bună practic.

Abordarea privind transformarea organizației este să te bazezi pe ceea ce există deja. Oameni care au idee despre ce este vorba, care își dau seama ce strategii ar putea merge în operațiile zilnice și care să aplice măsurile potrivite bazate pe caracteristicile 

Citește și: Principalele 5 tendințe ale anului 2019 în digital marketing

Lecția nr.3: Proiectează experiența clientului din afară înauntru. Dacă scopul DT (digital transformation) este să îmbunătățești satisfacția și intimitatea, atunci orice efort trebuie precedat de o fază de diagnosticare cu o contribuție aprofundată din partea clienților.