Start-up-ul românesc VisionBot a câștigat premiul Cisco Technopreneurship Award

UPDATE: Start-up românesc VisionBot a câștigat premiul Cisco Technopreneurship Award, în cadrul competiției European Enterprise Challenge 2015. Echipa formată din Ionuț Budișteanu și Ane Mari Androniceanu a concurat cu 23 de companii din 16 țări europene.

Mai mult, cei doi studenți români sunt invitați să viziteze incubatorul de start-up-uri Cisco din Viena, Austria, care susține antreprenori aflați la început de drum să își dezvolte ideile de business.

„Sunt foarte fericit că am câștigat premiul Cisco Technopreneurship, pentru că acum avem oportunitatea de a învăța mai mult. Folosind cunoștințele și instrumentele Cisco, putem dezvolta mai departe robotul VisionBot și compania”, a spus Ionuț Budișteanu, fondatorul VisionBot.

Potrivit JA România, premiul Cisco Technopreneurship aduce recunoaștere studenților care folosesc tehnologia în mod creativ și inovator, care demonstrează că start-up-urile lor sunt sustenabile, viabile și au potențial de dezvoltare. Cisco dorește să inspire tinerii talentați din Europa și să le ofere o mai bună înțelegere a ecosistemului digital antreprenorial, precum și instrumentele cheie cu care să își dezvolte cu succes proiectele.

„Conectarea oamenilor, a proceselor, a datelor în rețea transformă business-uri, operațiuni și cariere. Acesta este «Internetul Tuturor Lucrurilor». Scopul nostru este să încurajăm tinerele talente europene să profite de oportunitățile create de această revoluție digitală”, a declarat Piotr Pluta, Senior manager Cisco Corporate Affairs EMEAR.

—–

Start-up-ul VisionBot va reprezenta România la finală europeană a competiției de antreprenoriat JA Europe Enterprise Challenge, de la Lisabona.

VisionBot este un start-up ce produce și comercializează un robot de tip ”pick and place”, capabil să creeze, în mod automat, rapid cu cu precizie, produse electronice. Robotul VisionBot este dedicat inginerilor, inventatorilor, pasionaților și IMM-urilor care doresc să-și transforme produsele prototip în produse de serie (computere, echipamente electronice sau orice alt produs cu circuite integrate), având un volum de producție de până la 75.000 de unități pe an.

Citește și: 7 lecţii de antreprenoriat de la Martin Luther King

Echipa care ne va reprezenta la competiția de la Lisabona este formată din Ionuț Budișteanu și Ane Mari Androniceanu, studenți la Universitatea din București, respectiv Academia de Studii Economice, București.

„Pentru mine, faptul că am ajuns în finala europeană a competiției și că reprezentăm România în acest concurs reprezintă o mare realizare. Multe invenții și device-uri electronice rămân la stadiul de prototip și dispar pentru că autorii lor nu își permit să cumpere echipamente costisitoare care să le susțină producția. Sper că acest produs românesc să devină o oportunitate de dezvoltare pentru antreprenori și companii din întreaga lume”, a spus Ionuț Budișteanu, fondatorul VisionBot.

La nivel național, start-up-ul VisionBot a câștigat premiul pentru dezvoltarea afacerii ”Investiția anului”, în valoare de 10.000 Euro, acordat de Hyundai Auto România în cadrul programului JA Start UP și o bursă de participare la finală europeană de la Lisabona oferită de JA România.

Citește și: Sfaturi pentru antreprenori, de la liderii de business de succes

JA Europe Enterprise Challenge este cea mai mare competiție de antreprenoriat organizată la nivel european de JA Europa. Competiția, ce va avea loc între 1 și 4 iulie, este dedicată echipelor de studenți care și-au înființat companii în cadrul programului de antreprenoriat derulat de Junior Achievement (JA) în Europa și care au câștigat finalele naționale ale competiției.

Evenimentul are loc anual și oferă tinerilor europeni oportunitatea de a-și testa afacerile și abilitățile antreprenoriale într-un mediu competitiv, promovându-și companiile la nivel internațional și având șansa să găsească investitori pentru dezvoltarea lor ulterioară. Juriul competiției este format din antreprenori, investitori, business analiști și reprezentanți ai mediului de afaceri la nivel european.

Citește și: Alexandru Stoinea: Lipsa unui plan de business, o greșeală frecventă a antreprenorilor

(Foto: JA Romania)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •