Motive pentru care un business online poate fi o afacere de succes

Doriți să cumpărați o afacere online sau să vă înființați una? Pe piață există o varietate de opțiuni disponibile, iar din acest motiv trebuie să fiți atenți asupră cărui business vă decideți, pentru ca el să reflecte pe deplin prioritățile voastre.

Trebuie să analizați nu numai modelul de afaceri care vi se potrivește, ci și industria în care veți investi și experiența voastră în industria respectivă. De asemenea, business-ul online trebuie să corespundă și planului vostru de viitor, obiectivelor pe care vi le-ați stabilit.

Deși îngustarea perspectivelor poate face din alegerea business-ului online pe care să-l cumpărați sau pe care vreți să-l începeți o provocare dificilă, Thomas Smale, co-fondator al FE International, consideră că există numeroase motive pentru care o afacerea online este o opțiune mai fiabilă decât una offline. Printre acestea:

1. Costuri reduse

În afacerile online, accentul cade pe crearea de conținut, SEO și social media, ceea ce presupune o investiție considerabilă de timp, dar o investiție financiară mult mai mică decât ar presupune, spre exemplu, închirierea unui spațiu de birouri și mobilarea acestuia cu toate cele necesare.

De asemenea, există o multitudine de metode de monetizare pentru afacerile online, iar acest lucru este un alt factor care face online-ul tot mai atractiv.

Dacă afacerea voastră online este configurată corect, vor exista mai puține cheltuieli. Acest lucru este valabil, în special, în cazurile în care distribuția și chiria sunt inexistente. Desigur, costurile reduse se traduc adesea în marje de profit mai mari.

2. Adaptabilitate mai mare

Marketing-ul este una dintre cele mai importante componente ale unei afaceri. Ceea ce face marketing-ul online mai atractiv decat marketing-ul offline este faptul că urmărirea și măsurarea rentabilității investiției sunt mult mai ușoare. Profitând de abundența de instrumente si date, cum este Google Analytics, puteți adapta rapid sau schimba abordarea și strategia afacerii.

În plus, targetarea demografică este mult mai accesibilă, mai ales că publicitatea din social media se află în continuă creștere. Puteți defini până la ultimul detaliu publicul pe care doriți ca țintă și puteți să vă adresați numai acei oameni care ar fi cu adevărat interesați de produsele/serviciile pe care le oferiți.

Nu în cele din urmă, puteți profita și de un număr imens de canale de marketing, bloguri, podcast-uri, clipuri video, platforme de social media, campanii de e-mail sau ebooks pentru a atrage publicul țintă. Pe scurt, toate aceste elemente permit mai multă adaptabilitate. Cu o afacere online, puteți identifica rapid ceea ce este necesar, ceea ce faceți sau nu faceți bine.

3. Flexibilitate sporită

Cu o afacere offline sunteți de multe ori legați de o locație fizică, iar aici online-ul face diferența, întrucât vă puteți gestiona afacerea din orice loc al lumii, atât timp cât aveți o conexiune la internet.

O afacere online bine construită poate funcționa și fără angajați sau fără o infrastructură care să o ajute să se mențină sau să crească. Totodată, angajamentul de timp pentru un proprietar de afacere online poate fi destul de scăzut dacă totul funcționează așa cum trebuie.

„Dacă vreți să aveți o afacere profitabilă în timp ce explorați alte opțiuni de business, sau dacă doriți să aveți mai mult timp pentru voi și familia voastră, flexibilitatea unei afaceri online se va dovedi de neprețuit”, spune Thomas Smale.

4. Riscuri scăzute

Pentru cea mai mare parte dintre proprietarii de afaceri online, riscurile sunt foarte mici. Începerea unei afaceri online nu costă foarte mult, iar datorită adaptabilității sale inerente, este posibilă transformarea unei afaceri cu pierderi într-un business profitabil, într-o perioadă relativ scurtă de timp, Acest lucru nu elimină însă, posibilitatea de a eșua, dar față de un business offline, strategia se poate schimba mult mau ușor.

Afaceri online sunt, de asemenea, mult mai lichide decât ați putea crede. Există o mulțime de factori care contează atunci când se vorbește despre vânzarea unei afaceri dependente de un sediu operațional sau un context geografic. Deoarece afacerile online nu sunt legate, în general, de un loc, mulți cumpărători ar putea fi atrași de o afacere care este profitabilă „din cutie”.

Începerea unei afaceri versus Cumpărarea unei afaceri

După ce am discutat avantajele unui business online, acum probabil vă întrebați dacă e mai bine să cumpărați o afacere online sau să vă începeți una.

Începerea unei noi afaceri poate consuma resurse destul de mari de timp și bani. În plus, cunoștințele și experiența voastră în domeniul cu pricina vor fi cele care vor dicta viitorul afacerii. Acest lucru ar putea duce la „o orbine în afaceri”, în sensul că s-ar putea să omiteți oportunități din cauza că sunteți părtinitori cu anumite modele de afaceri, în detrimentul altora.

În acest sens, Thomas Smale consideră că este mai bine să cumpărați o afacere deja existentă, pentru că modelul de afaceri este dovedit și profitabil, nu trebuie să pierdeți timp testând diverse situații, experimentând sau căutând o strategie de business mai bună. Totodată, din moment preluați afacerea cu o perspectivă nouă, aveți șanse mai mari să vedeți ceea ce proprietarul anterior a ratat.

Indiferent de alegere, fiecare antreprenor sau investitor trebuie să ia în considerare cât de mult timp și cât de mulți bani sunt dispuși să pună în joc.

(Foto: pixabay.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •