Cum au reacționat afacerile mici la evenimentele recente din Charlottesville, SUA

Cum au reactionat afacerile mici la evenimentele din Charlottesville: intre branding si atitudine sociala

Nu suntem în măsură să analizăm critic și obiectiv evenimentele din ultimele zile care au loc în Charlottesville, Virginia, SUA, în urma cărora un protestar și-a pierdut viața, iar alți zeci au fost răniți. Există, totuși, un aspect important care merită luat în calcul, din punctul de vedere al afacerilor.

Aproximativ o sută de magazine și restaurante din Charlottesville sunt grupate în jurul unui cartier comercial de opt blocuri, care este situat chiar lângă parcul Emancipation, acolo unde urma să fie centrul evenimentelor. În zilele de dinaintea acțiunilor anunțate, proprietarii magazinelor din oraș au fost puși în situația de a lua o decizie dificilă: ar trebui să le închidă sau să le lase deschise? și ce mesaj va transmite comunității, decizia luată?

Indiferent dacă acele magazine au rămas deschise sau nu, multe dintre ele au decis să își manifeste solidaritatea cu oamenii din orașul lor. În acest sens, au făcut o declarație de unitate, lipind pe geamuri un poster critic față de orice manifestare a violenței. Fiecare poster începe la fel, cu un mesaj mare și îndrăzneț: „Dacă egalitatea și diversitatea nu sunt pentru tine, nici noi nu suntem”. Mai jos, este un alt anunț care menționează dacă magazinul rămâne deschis sau închis, urmat de mesajul; „În semn de protest față de recentele demonstrații ale urii”.  Fiecare dintre aceste postere au fost distribuite în două stiluri de culori: alb-negru sau curcubeu.

Autorul lor (deși nu a fost creditat) este Joe Seddon, un grafic designer local. În opinia sa, comercianții se aflau într-o situație dificilă, deoarece închiderea afacerilor ar fi putut părea o evitare a problemei. Pe de altă parte, dacă ar fi ținut magazinul deschis, ar fi putut să însemne că profită de evenimente pentru a scoate profit. Prin crearea acestui poster, Joe Seddon a vrut să le ofere oamenilor ocazia de a se exprima, șansă pe care altfel nu ar fi avut-o.

Inițial, companiile și-au coordonat intențiile online, dar în cele din urmă, au decis că trebuie să se asigure ca rezidenții să găsească apă sau un loc unde să se adăpostească, pe durata evenimentelor.

Posterul și articolul original pot fi văzute aici: fastcompany.com.

În loc de concluzie, menționăm că Manager Express condamnă orice fel de manifestări violente, iar acest material nu își propune să se folosească de evenimente controversate pentru a oferi companiilor un model de branding sau de atitudine socială. Articolul este un semnal despre faptul că organizațiile sunt ceea ce sunt clienții lor și că trebuie să le pese de ceea ce întâmplă în comunitatea lor. Pentru că și tăcerea este un răspuns…

(Foto: unsplash.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •