Moduri de gestionare a unei microîntreprinderi pe timp de criză

Moduri de gestionare a unei microintreprinderi pe timp de criza

Indiferent de cât de bine ți-ai gestionat afacerea, o criză ar putea da peste cap totul. Acest lucru este valabil mai ales pentru întreprinderile mici – resursele necorespunzătoare le fac adesea incapabile să se ocupe suficient de consecințele unei situații de criză. Acest lucru are ca rezultat reacția clienților și reducerea vânzărilor, ceea ce afectează marja de profit a companiei și îi înrăutățește în continuare credibilitatea.

Chiar și cele mai mari și mai bine reputate întreprinderi și corporații nu sunt imune la o astfel de realitate. Toyota, un magnat al industriei automobilelor, a suferit o pierdere exorbitantă de daune financiare între 2009 și 2011 ca urmare a lansării vehiculelor cu acceleratoare lipicioase care au luatt viețile multor oameni nevinovați. Compania a reacționat lent și a rechemat vehiculele defectuoase, însă cu pierderi imense și permanente pentru credibilitatea lor.

Proprietarii de afaceri mici trebuie să fie deosebit de atenți la acest lucru, deoarece cei mai mulți suntînșelați gândindu-se că întreprinderea lor mică nu este susceptibilă de o criză din cauza dimensiunilor mici. Având în vedere că nu există un plan clar, și conducerea este reticentă să își asume responsabilitatea daunele pot fi fatale unei astfel de firme, scrie business.com

Dacă afacerea dvs. mică se află în mijlocul unei crize, iată patru modalități de depășire a acesteia:

Evaluați situația în mod obiectiv.

În momente de pericol, trebuie să vă reamintiți să nu lăsați niciodată emoția să vă cuprindă, indiferent de dimensiunea afacerii dvs. În schimb, ar trebui să faceți un efort activ pentru a rămâne calm, conectat și rațional. Acest lucru vă va permite să analizați în mod obiectiv situația, permițându-vă să stabiliți cauza principală a situației dificile și să ajungeți la o concluzie clară. Recunoașterea și definirea problemei înseamnă că sunteți deja la jumătatea drumului spre rezolvare. În plus, în calitate de CEO, dacă rămâneți calm, restul angajaților vor urma exemplul și vor avea încredere în dvs.

Dacă cedați emoțiilor vă va fi dificil să luați în considerare toate aspectele și perspectivele situației. Acest lucru va determina să vă formați o judecată bazată pe câteva opinii selectate, care vă pot înșela în acel moment din cauza stării dvs. mentale. Acest lucru se poate dovedi a fi catastrofal pentru întreaga firmă, deteriorând situația și mai mult. Prin urmare, este imperativ să vă mențineți calmul în această perioadă dificilă și să luați o decizie calculată pentru a îmbunătăți situația.

Mențineți un profil media onest

În 1989, un petrolier exploatat de Exxon a lovit coasta din Alaska și a descărcat milioane de galoane de țiței în mare. Pe lângă faptul că primeau o imagine proastă în presă, situația s-a deteriorat și mai mult pentru Exxon, atunci când compania a refuzat să recunoască vina și a durat mult să abordeze în mod public situația. Această lipsă de colaborare, combinată cu un canal de comunicare lent, a afectat reputația companiei, ceea ce a determinat-o să fie etichetată ca o întreprindere neecologică și neprietenoasă.

Acest exemplu evidențiază importanța menținerii unui canal de comunicare puternic și pozitiv cu mass-media și cu publicul. Întreprinderile mici nu țin cont total de necesitatea de a răspunde, pretinzând că o organizație de această dimensiune nu are nici un efect persistent. Cu toate acestea, atitudinea este una extrem de dăunătoare.

Prin urmare, după recunoașterea problemei, este obligația dvs. să informați publicul cu onestitate, să simpatizezi cu părțile vătămate și să solicitați sprijinul lor neclintit. Menținerea onestității este cheia aici, deoarece ascunderea chiar și a celor mai mici dovezi ar putea să fie extrem de catastrofală. Acesta poate fi descoperit ulterior de către mass-media, agravând situația și reducând încrederea clienților și a investitorilor în companie. În plus, ar trebui să dezvăluiți publicului într-o manieră lucidă, evitând utilizarea oricărui jargon care le confundă și crește incertitudinea. Prin urmare, este imperativ să publicați întreaga dinamică a situației sau cel puțin aspectele care se referă la clienții în cauză.

Descrieți un plan de gestionare a crizelor

Este timpul să vă îndreptați eforturile pe plan intern. Primul pas este de a asambla o echipă calificată de indivizi din diferite departamente potrivite situației, cum ar fi finanțe, servicii juridice, resurse umane etc.

În continuare, ar trebui organizat un dialog pentru a examina problema și a specifica cauzele care stau la baza acesteia. Acest discurs sănătos va exprima opiniile divergente, care sunt esențiale pentru formarea unui plan de acțiune cuprinzător. Ultimul pas pentru a rectifica situația este de a formula un plan de gestionare a crizelor, care este în mod inextricabil înrădăcinat în filosofia și ideologia companiei. Acest lucru garantează că soluția propusă nu se va abate de la viziunea companiei și nu va afecta producția ulterioară. Proiectul final ar trebui să fie cât mai complet posibil și trebuie să fie adaptat în mod special pentru a aborda situația în curs.

Adaptați, improvizați și depășiți

Ultimul lucru rămas este evaluarea fezabilității planului de gestionare a crizei pentru afacerea dvs. mică. Înainte de punerea în aplicare a acesteia, ar trebui să stabiliți câteva ținte și criterii de bază pentru a măsura progresul. Dacă rezultatele dorite nu au fost încă atinse în timpul dat, este timpul să se facă ajustări ale strategiei.

Flexibilitatea este esențială pentru abordarea completă a situației. Ca atare, ar trebui să fiți pregătiți să vă adaptați și să improvizați atunci când lucrurile nu merge conform planului.

Aceste patru strategii reprezintă un ghid simplu și eficient de conducere a afacerii dvs.  printr-o criză de orice fel. Dacă este pus în aplicare în mod corespunzător și respectat cu rigurozitate, acest plan de acțiune va remedia orice situație și va stabiliza cu totul întreprinderea.