Sfaturi pentru a vă proteja brandul împotriva atacurilor cibernetice

Sfaturi pentru a va proteja brandul impotriva atacurilor cibernetice

Urmați aceste sfaturi pentru a vă feri afacerea de atacurile cibernetice. Există o mulțime de sfaturi grozave pe care le puteți găsi online cu privire la protejarea afacerii dvs. împotriva atacurilor informatice. Cu toate acestea, protejarea brandului dvs. necesită o strategie mai complexă. Ea nu se referă strict la protecția datelor și ale informațiilor clienților – se referă și la protejarea imaginii și a reputației.

Citește și: Costul securității cibernetice și ce buget trebuie să aloci

Exista o multime de moduri prin care hackerii pot distruge brand-ul, chiar dacă nu au atacat direct pe site. Ei pot răspândi dezinformare, un atac de phishing dându-se drept afacerea dvs. Toate aceste lucruri pot fi tratate ca cyberattacks pe brandul dvs, scrie business.com.

Începeți cu un plan de securitate de bază

Cel mai bun mod de a face față atacurilor cibernetice este de a le preveni. Prevenirea poate avea două forme: apărare pasivă și apărare activă. Un plan de securitate de bază este o apărare pasivă; iată cum să vă asigurați că este puternică.

Folosiți protocolul HTTPS

Utilizarea protocolului HTTPS este o normă pentru orice site web care stochează informațiile personale ale utilizatorilor, cum ar fi adresele de e-mail, adresele de stradă și numerele cardului de credit. Acest protocol împiedică părțile terțe să acceseze sau să modifice informațiile schimbate între site-ul dvs. și utilizatorul său.

Citește și: Peste 40% dintre managerii IT din România spun că organizațiile lor au fost vizate de atacuri cibernetice în ultimii doi ani

Protocolul HTTPS este activat prin instalarea unui certificat SSL, care este în mod normal, achiziționat alături de domeniul site-ului. În timp ce există companii care încă utilizează protocolul HTTP, HTTPS este favorizat de către motoarele de căutare și de utilizatori, care pot verifica validitatea certificatului SSL al site-ului uitându-se la pictograma lacăt în bara de adrese.

Pe scurt – dacă doriți să protejați afacerea și brandul dvs. asigurați-vă că folosiți HTTPS.

Analizați cu atenție cum și unde stocați datele

Stocarea informațiilor sensibile și protejarea acestora împotriva atacurilor cibernetice este una dintre cele mai mari provocări pentru branduri. Fiecare brand dorește să își păstreze fluxul de lucru lin, iar clienții săi să se simtă în siguranță. Există patru moduri în care datele pot fi stocate:

  • La fața locului: stocarea datelor pe serverele fizice deținute de companie
  • Colocare: stocarea datelor pe serverele fizice în centre specializate, partajarea spațiului cu alte companii
  • Cloud public: stocarea datelor online în cloud utilizate de mai multe companii
  • Cloud privat: stocarea datelor în clouduri dedicate unei afaceri specifice, personalizate de straturi suplimentare de protecție

Niciuna dintre aceste metode nu este complet imună la atacuri cibernetice. Datorită scalabilității și accesibilității lor, cloudurile publice sunt din ce în ce mai populare în rândul întreprinderilor mici și mijlocii. Deși aceste clouduri publice oferă o protecție deosebită împotriva atacurilor informatice, dacă se întâmplă, acestea pun în pericol mai multe afaceri și pot afecta milioane de utilizatori.

În funcție de sensibilitatea datelor pe care le stocați, puteți opta pentru una dintre aceste soluții, dar țineți minte: este întotdeauna o idee bună să compartimentați datele și să folosiți o protecție suplimentară.

Actualizați-vă software-ul

Un brand responsabil tratează fiecare aspect al fluxului de lucru cu mare atenție. Aceasta se referă chiar la acele sarcini enervante mici, cum ar fi software-ul de actualizare, care este utilizat în mod regulat. Actualizările software reprezintă o linie de apărare valoroasă împotriva atacurilor informatice, deoarece conțin corecții atât pentru caracteristicile de bază, cât și pentru vulnerabilitățile la cele mai recente metode de hacking.

Citește și: Bell Labs: Atacurile cibernetice vor crește de 180 de ori până în 2025

Când s-a întâmplat notoria încălcare a datelor Equifax, peste 140 de milioane de persoane și-au expus adresele, rapoartele de credit și numerele de securitate socială. Equifax a avut o soluție pentru o vulnerabilitate în aplicația sa web disponibilă prin actualizări cu două luni înainte ca acest cyberattack să aibă loc!

Prin urmare, protejați-vă brandul și nu faceți clic pe butonul „Anulați” sau „mai târziu” data viitoare când veți primi o fereastră pop-up pe computer pentru noi actualizări.

Educați-vă angajații și controlați-le accesul la rețeaua dvs.

Comportamentul iresponsabil al angajaților, lipsa de educație sau utilizarea necorespunzătoare a acreditărilor se află în spatele unui număr alarmant de mare de atacuri cibernetice. Astfel, protejarea brandului, de asemenea, înseamnă predarea angajaților noțiuni cu privire la amenințările cibernetice. Verificați de două ori conținutul pe care îl accesează și modul de utilizare a resurselor companiei cu responsabilitate.

În plus, uneori trebuie să vă protejați brandul și împotriva angajaților. Limitați-le accesul la funcțiile și compartimentele din rețea care nu sunt relevante pentru sarcinile lor.

Aveți un plan de criză

Aproximativ două treimi din întreprinderi nu au un plan de recuperare în cazul unui atac cibernetic. Dacă doriți să construiți și să mențineți o imagine a unui brand de renume, este important să aveți un plan de urgență. Aceasta include:

  • Definirea clară a încălcărilor potențiale de securitate
  • O echipă de răspuns la incident
  • Crearea unui protocol clar de criză cu un lanț detaliat de acțiune
  • Actualizarea regulată a planului și testarea protocoalelor

Citește și: 83% dintre companiile la nivel global se consideră vulnerabile în faţa atacurilor cibernetice

Apărarea activă necesită instrumente avansate de informații informatice, deci asigurați-vă că le alegeți cu înțelepciune.