Cum să gestionezi mass-media în timpul unei crize de comunicare

Cum sa gestionezi mass-media in timpul unei crize de comunicare

Din când în când, companiile se confruntă cu situaţii de criză, fie că este vorba despre un incident redus, care va atrage o atenție scăzută, fie că este vorba despre un eveniment major, care devine subiect de interes naţional. Când se întâmplă ceva negativ, cum ar fi un dezastru natural care forțează o companie să evacueze sediul sau o încălcare a securității care are ca rezultat date pierdute sau furate, mass-media și, mai nou, social media, vor veni instant la apel. Modul în care organizațiile gestionează expunerea externă ar putea afecta impactul, pe termen lung, al crizei. Un răspuns eficient, transparent, uman și constructiv ar putea ajuta compania să se menţină într-o lumină pozitivă, în timpul unei perioade dificile. O reacție ineficientă, absentă sau ostilă ar putea agrava și mai mult o situație care este deja dezastruoasă.
Iată câteva lucruri pe care compania ta ar trebui să le facă și unele pe care ar trebui să le evite, atunci când gestionează relaţia cu media, în situaţia unei crize.

Ce ar trebui să faci:
Fii onest. Când vine vorba despre gestionarea presei sau a liderilor externi, în situaţia unei crize, onestitatea este, într-adevăr, cea mai bună tactică. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le faci este să încerci să înțelegi de ce anume este interesată presa. Mass-media este interesată de informații corecte și veridice, care sunt de interes pentru audienţa sa.

Dacă nu știi răspunsul, menţionează că sunt informații pe care nu le ai în acel moment și că faci tot posibilul să le furnizezi mai târziu. Mai ales în situaţia unei crize, compania trebuie să fie transparentă și deschisă spre comunicare, atât în interior, cât și în exterior, în a spune cât mai mult din poveste, în limitele legii și ale bunului simț, având mereu în vedere grija și respectul pentru oameni.
De-a lungul timpului, au fost foarte multe situații în care comunicarea externă bună sau rea a făcut diferența dintre o criză gestionată foarte bine sau una dezastruoasă. Spune adevărul și nu încerca să minți, pentru că o minciună se va întoarce împotriva ta!

Oferă informații utile. Izolarea, în timpul unei crize, nu este o alegere înțeleaptă. Oamenii spun, în repetate rânduri, „fără comentarii”. Acest lucru nu va face ca incidentul să dispară și nici întrebările sau interesul presei. În schimb, companiile ar trebui să fie cât mai precise, să dea informații despre incidentul care stă la baza situaţiei de criză și să furnizeze orice informații relevante privind subiectul, care să ajute mass-media să pună situația într-un context adecvat. Spune-le ce faci, care sunt pașii urmaţi de companie, furnizează o fișă de comunicare sau un comunicat de presă care să explice contextul și ceea ce are de gând să facă firma ta.

Procesul de gestionare a presei în timpul unei crize majore ar trebui să fie alocat unei echipe de administrare a crizelor sau unei persoane într-o funcție similară, pentru a se asigura că informația difuzată în extern este corectă și actualizată.

Citește și Cum afectează productivitatea modul în care comunici