30% dintre români ar prefera să lucreze într-o companie cu capital românesc

30% dintre romani ar prefera sa lucreze intr-o companie cu capital romanesc

Aproape 85% dintre români consideră că în contextul actual ar trebui cumpărate în primul rând produse româneşti, iar 30% spun că preferă să lucreze într-o companie cu capital românesc în această perioadă, în locul unei companii străine, conform unui sondaj BestJobs.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

”Astfel, aproape 85% sunt de părere că  în contextul actual  ar trebui cumpărate în primul rând produse româneşti, în sprijinul business-urile locale. Tocmai din acest motiv, mai mult de jumătate dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că, de la izbucnirea pandemiei, preferă să cumpere mai mult produse româneşti. 20% dintre respondenţi afirmă, însă, că nu şi-au propus să aleagă cu precădere produse româneşti de la raft, iar tot atâţia spun că nu acordă atenţie provenienţei produselor pe care le cumpără, optând în continuare pentru aceleaşi branduri pe care le puneau în coş şi înainte de pandemie.

Schimbarea de comportament în rândul românilor care aleg produse româneşti pentru a sprijini business-urile locale vine în contextul în care aproape 54% consideră că firmele cu capital românesc au fost mai afectate de efectele pandemiei decât firmele străine. Doar puţin peste un sfert dintre respondenţi consideră, în acest context, că o companie românească ar reprezenta un loc de muncă mai sigur decât o companie străină în această perioadă, în timp ce 38% afirmă că nu ştiu unde ar mai putea găsi un loc de muncă pe care să-l considere sigur în contextul actual.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Chiar şi aşa, 30% dintre respondenţii la sondajul BestJobs spun că preferă să lucreze într-o companie cu capital românesc în această perioadă în locul unei companii străine, iar un sfert afirmă că sunt mai liniştiţi dacă angajatorul ar fi o companie de stat. Peste 46% dintre respondenţi sunt deja angajaţi în companii româneşti, iar 35% lucrează în companii străine, în timp ce doar 5% sunt angajaţi la stat.

În ceea ce priveşte evoluţia din perioada următoare a companiei pentru care lucrează, 40% se aşteaptă la o revenire după perioada mai dificilă din primul semestru. În schimb, 12% se tem că situaţia companiei va continua să se deterioreze, iar 10% mizează pe stagnare. Perspectivele sunt incerte pentru mai mult de 20% dintre angajaţii care au răspuns sondajului BestJobs, fiindu-le foarte greu să aprecieze ce se va întâmpla cu angajatorul şi care va fi situaţia lor profesională până la finalul anului.

Semnalele la nivelul angajaţilor sunt totuşi pozitive. O treime consideră că sunt şanse ca angajatorul pentru care lucrează să facă recrutări anul acesta, iar aproape 23% mizează cel puţin pe stagnarea numărului de angajaţi din companie.

Sondajul a fost realizat în perioada 5 – 20 iulie, pe un eşantion de 1.024 de utilizatori de internet.

Citește și: Analiza BenefitOnline.ro: ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2019 și ce bugete au alocat companiile

Bestjobs este una dintre cele mai mari platforme de recrutare online din România, cu un număr de peste 2,5 milioane de profesionişti conectaţi la piaţa muncii şi peste 25.000 de joburi active în orice moment, atât în ţară, cât şi în străinătate.

Sursa foto: Unsplash

  •  
  •  
  •  
  •  
  •