Impetum Group, grupul românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business în oricare etapă din viața unei companii românești, a făcut publice concluziile preliminare ale studiului care măsoară încrederea managerilor români în economie, parte din proiectul CONFIDEX. Cu un eșantion de 503 companii din toate domeniile principale de activitate și toate regiunile țării, dintre care 150 companii mari cu cifra de afaceri mai mare de 5 milioane de Euro, studiul este o premieră națională și oferă informații colectate pe cele mai importante șase sectoare contributoare la PIB: agricultură, industrie și energie, construcții, comerț și HoReCa, logistică (transport, distribuție, depozitare), servicii.
Citește și: Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19
Prin amploarea fără precedent a CONFIDEX, Impetum Group se adresează întreg mediului de afaceri din România, pentru a crea niște repere, rezultate din suma percepțiilor individuale ale managerilor români, pentru ca businessurile să traverseze mai ușor cele trei etape ale crizei: de la primul stadiu, de șoc, succedat de etapa de analiză și concluzii, și finalizat prin ultima etapă, cea a deciziilor adaptate realității. Prin informația valoroasă pe care o pune în lumină, acest demers pro business validează demersul Impetum Group de a construi un hub de resurse antreprenoriale.
Pentru a urmări evoluția încrederii în economie, Impetum Group a dezvoltat și un index care, pe baza a 29 de itemi extrași din chestionarul de cercetare, comprimă într-un scor unic nivelul percepției din mediul de afaceri.
Actualmente, indicele CONFIDEX este la 41 de puncte din totalul de 100, foarte aproape de o mediană neutră. Corelat cu principalele concluzii ale cercetării, ne arată un tonus precaut în mediul de afaceri și poate fi asociat unei economii care mai degrabă a schimbat regimul de viteză decât și-a oprit funcționarea.
„Dacă înțelegem foarte bine această criză vom putea să preschimbăm amenințările în oportunități de dezvoltare și să transformăm economia într-una robustă, cu afaceri mai rezistente. Pentru asta e nevoie în primul rând să strângem date din piață, și tocmai de aceea am lansat CONFIDEX. Vom continua să sprijinim mediul de business prin colectarea de informații actuale astfel încât, în paralel cu etapele crizei, să înțelegem ce se întamplă, apoi să analizăm aceste date și să tragem concluzii, ca în final să creăm împreună repere pe baza cărora putem lua decizii adecvate realității din teren”, a declarat Andrei Cionca, CEO Impetum Group.
Relevanța și diferențiatorii studiului stau atât în abordare cât și în metodologie. Cu 90% dintre respondenți în rolul de CEO, și restul de 10% tot în C-level management, studiul a analizat exclusiv percepția persoanelor din roluri cheie în companiile românești. Din punct de vedere financiar, 75% dintre companiile investigate au peste 1 milion de Euro cifră de afaceri și 31% sunt firme cu peste 5 milioane de Euro cifră de afaceri. Astfel, cercetarea din proiectul CONFIDEX este primul studiu care acordă o atenție specială companiilor mari, cu impact vizibil în economie.