Adulţii de peste 45 de ani, cei mai mari consumatori de știri online

Adultii de peste 45 de ani, cei mai mari consumatori de stiri online

Adulţii de peste 45 de ani sunt cei mai mari consumatori de online news, în cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50%, arată studiul cantitativ „Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor” realizat de Exact Business Solutions în mai 2019.

Astfel, dacă ştirile online prezintă zilnic interes pentru 4 din 10 români utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, cifrele se modifică atunci când privim spre categoria de vârsta +45 ani, în cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50%. De interes pentru această categorie de vârstă sunt şi informaţiile de cultură generală, acestea fiind accesate cu o frecvenţă săptămânală de 6 din 10 români, utilizatori de internet.

Citește și: Studiu: Ce cumpără românii cel mai des în lunile de vară de pe internet

Tot săptămânal sunt citite şi articolele/materialele/sfaturile legate de sănătate şi nutriţie. O atenţie deosebită îi este acordată acestui subiect de către cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (6 din 10), în timp ce în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 56-65 de ani, interesul este ceva mai scăzut, 4 din 10.

„Analizând comportamentul online al celor două categorii de adulţi, utilizatori de internet (45-55 ani şi 56-65 ani), se disting diferenţe şi în ceea ce priveşte utilizarea internet bankingului, a aplicaţiilor de food delivery ori a mediilor la care s-a apelat pentru petrecerea timpului liber”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions, potrivit Agerpres.ro

Citește și: Mișcarea te face mai fericit decât banii, potrivit unui studiu efectuat de cercetătorii de Yale și Oxford

Astfel, internet bankingul este utilizat de 45% dintre cei aparţinând primei categorii de vârstă, în timp ce a doua categorie de vârstă înregistrează o rată de utilizare de numai 29%.

Tot adulţii de 45-55 ani sunt cei care apelează cu preponderenţă la aplicaţiile de food delivery – 19%, faţă de adulţii de 56-65 ani (8%).

Studiul arată că radioul online este preferat zilnic de adulţii cu vârste cuprinse între 45-55 ani – 31% / versus / 26% media naţională şi 14% în cazul adulţilor de 56-65 ani. La rândul lor, blogurile sunt preferate de internauţii de 56-65 ani, 4 din 10 alegând să-şi petreacă timpul liber citind bloguri (cifra similară mediei naţionale), în timp ce adulţii de 45-55 ani le accesează săptămânal în procent de 30%.

Citește și: Românii preferă să-şi petreacă timpul liber în faţa televizorului şi pe Internet

Informaţiile sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului „Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de Exact Business Solutions în luna mai 2019. Studiul a cuprins persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Eşantionul a fost de 1061 respondenţi. Chestionarul a fost administrat online.