De ce sunt inutile pentru angajatori bonusurile de Crăciun

 

Jeff Hildebrand, CEO-ul companiei de petrol și gaze Hilcorp din SUA, le-a oferit celor 1300 de angajați un bonus de Crăciun de 100.000 de dolari pentru fiecare. Un antreprenor explică de ce bonusurile acordate cu ocazia acestei sărbători sunt inutile.

William Vanderbloemen, antreprenor din Houston și contributor Forbes, spune că bonusul acordat de Hildebrand nu are legătură cu Crăciunul, fiind mai degrabă o strategie de business, cu obiective pe termen lung.

Citește și Bonusarea eșecului și premii de la angajați, o idee bună?

Vanderbloemen  spune de ce ar fi mai bine să fii precum Scrooge când vine vorba de bonusuri de Crăciun. Potrivit lui, există mai multe studii care arată că primele de vacanță au prea puțin sau nici un efect asupra implicării angajaților.

De fapt, bonusul acordat doar pentru că este o tradiție sau o vacanță creează exact ceea ce antreprenorii nu doresc: o cultură in care angajații consideră că li se cuvine orice, pur și simplu. Având salariați care se așteaptă la bonusuri „doar pentru că este Crăciun” este un cancer pentru orice companie. Dacă nu dai prime de Crăciun nu înseamnă că ești rău, ci doar inteligent, spune Vanderbloemen.

El adaugă că nu este un Scrooge in totalitate. În timp ce primele de vacanță pot afecta creșterea unei companii, recompensarea personalului pentru realizarea obiectivelor echipei este extrem de eficientă. Cheia este să răsplătesti întreaga echipă. Acordarea de bonusuri doar unor angajați poate fi la fel de ineficientă precum bonusurile aleatoarii.

Aceasta este și lecția din spatele deciziei CEO-ului companiei petroliere, care a răsplătit întreaga echipă pentru atingerea unor obiective pe care le-a fixat inițial.

După sărbători, cel mai probabil echipa sa va fi gata să îndeplinească următoarele obiective stabilite pentru Hilcorp, conchide Vanderbloemen.

Foto: stocksnap.io

  •  
  •  
  •  
  •  
  •