Cât de viabil este un spațiu fizic de birou în aceste zile?

Cat de viabil este un spatiu fizic de birou in aceste zile?

Pe măsură ce noul coronavirus continuă să aibă un impact din ce în ce mai scăzut asupra afacerilor, companiile iau în calcul strategia de redeschidere. Având în vedere că mulți oameni au lucrat complet de la distanță în ultimele șase luni, multe dintre aceleași companii se întreabă dacă redeschiderea unui spațiu de birouri fizic – și cheltuielile lunare, cum ar fi chiria și utilitățile, ar merita.

Închiderea biroului devine o normă

Până la jumătatea lunii august, părți ale țării vor fi în carantină impusă de stat timp de șase luni. În timp ce asta înseamnă lucruri diferite bazate pe numărul de cazuri confirmate de COVID-19 și voințele politice ale aleșilor din fiecare stat, într-o o mare parte din SUA economia a fost afectată comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, scrie business.com.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Angajatorii sunt și ei afectați, deși guvernul a încercat să intervină pentru a îi ajuta în trecut, potențialul de ajutor suplimentar de la Washington D.C. este în așteptare temporară până în septembrie, lăsând proprietarii de afaceri să facă unele alegeri dure. În timp ce acest lucru a dus la concedieri în masă, declanșând o creștere masivă a cererilor de șomaj în ultimele luni, alți proprietari de afaceri caută să reducă alte costuri operaționale.

Cu 55% din forța de muncă mutată acasă, un raport realizat de Motus la începutul acestui an estimează că aproximativ 11 miliarde de metri pătrați de spații de birouri au rămas brusc vacante. În ciuda acestor posturi vacante, proprietarii de afaceri au rămas încă plătind spațiile de birouri, pierzând aproximativ 54 de miliarde de dolari în acest proces.

Problema plății pentru spațiul fizic de care nu aveți nevoie nu este doar o problemă americană, deoarece proprietarii de afaceri mici din întreaga lume au fost nevoiți să se ocupe de această problemă în timpul blocajului lor. Patrick Garde, cofondator și director tehnic al ExaWeb, a declarat că întreprinderea sa este pe deplin remote de la mijlocul lunii martie, dar de când și-au reînnoit contractul de închiriere în iunie anul trecut, nu au mai avut nicio modalitate de a renunța la contractul de închiriere a spațiului de birou de 10 metri pătrați pentru 10 persoane.

„Costul ne afectează rezultatul, deoarece plătim chiria lunar și ne afectează cumva fluxul de numerar, chiar dacă folosim rar biroul”, a spus el.

Pentru întreprinderile mici, aceste costuri inevitabile pot fi adesea prea mari pentru a reveni la vechiul status quo. După efectuarea unei analize cost-beneficiu pentru a vedea dacă menținerea unui birou deschis a meritat din punct de vedere financiar pe termen lung, Helen White, cofondator al Houseof, a declarat că avantajele de a avea un spațiu nu sunt suficiente pentru a merita costurile .

„Aceste ultime luni ne-au condus cu siguranță la reevaluarea cerințelor de spațiu de birouri pe termen lung și am pus în aplicare o politică de lucru la distanță pe termen lung, păstrând în același timp spațiul nostru de birouri”. „Este foarte posibil ca angajații viitori pentru echipa noastră să funcționeze și pe o bază mixtă de la distanță, în funcție de tipul de muncă pe care o fac. În cele din urmă, se rezumă la individ, la preferințele lor personale de lucru și la locul în care simt pot face cea mai bună muncă. „

La începutul acestei veri, The Washington Post a raportat că aproape jumătate din marile companii din țară nu au reușit să-și plătească chiria în luna mai, cu unele avertismente că „nu vor putea plăti chiria luni de zile”. Acest lucru s-a întâmplat cu lanțuri de retail enorme, cum ar fi Bed, Bath & Beyond, H&M, și chiar și la cinematografe precum AMC și Regal. Recent, unele închideri de birouri cu profil înalt au evidențiat o schimbare de paradigmă potențială la locul de muncă.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

„Cererea de spații birouri a scăzut drastic, majoritatea companiilor se află într-un mod de așteptare”, a spus Adam Segal, CEO și cofondator al Cove. „Acest lucru a condus la faptul că fiecare organizație reconsideră rolul biroului și locul său în viitorul muncii care merge mai departe.”

Sunt încă necesare spații de birouri dedicate?

Pe măsură ce mai multe companii își desfășoară propriile analize de cost pentru păstrarea sau mutarea într-un spațiu de birouri, va apărea inevitabil întrebarea dacă un astfel de spațiu este chiar necesar. După ce s-a dovedit luni de zile că angajații își pot îndeplini responsabilitățile acasă, această întrebare va deveni probabil mai obișnuită. Cu toate acestea, pentru mulți proprietari de întreprinderi mici, răspunsul este unul mixt.

Andres Lares, partener de conducere la Institutul de negocieri Shapiro, a declarat că a avea un spațiu de birouri dedicat este „plăcut, dar deloc necesar” pentru slujba lor. Totuși, el a recunoscut că există atât argumente pro și contra pentru menținerea unui mediu de birou.

Citește și: Cum adaugi emoție conținutului tău și de ce ar trebui să o faci

„Munca la distanță este eficientă – posibil mai eficientă datorită numeroaselor instrumente pe care le folosim, cum ar fi Teams și Zoom, așa continuăm să rămânem bine conectați. Cu toate acestea, a fi în persoană la un birou are unele beneficii”, a spus Lares. „Relațiile mai profunde sunt construite în persoană mai repede. Oamenii colaborează la un nivel superior. În lumea perfectă, le-am face pe amândouă așa cum am făcut înainte – în principal lucrăm de la birou, dar avem capacitatea de lucra și de acasă”.

Sursa foto: Unsplash

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •