Deși numele său ar putea evoca imagini ale unei răscoale de metal și lasere, automatizarea proceselor robotice este orice altceva decât asta. În esență, RPA este o bucată de software „robot” care permite utilizatorilor să reducă numărul de sarcini repetitive pe care trebuie să le facă pe un computer prin imitarea acțiunilor respective.
De la gestionarea cartelei de timp până la introducerea de date, instrumentele RPA elimină necesitatea angajaților de a-și petrece timpul pe sarcini de rutină pe computer. În schimb, angajații își pot concentra energiile acolo unde au nevoie activă, crescând productivitatea generală, scrie business.com.
Datorită statutului său relativ nou pe frontul automatizării și al hype-ului crescut în jurul tehnologiei, cercetătorii de la Forrester au estimat că piața RPA va crește de la 250 de milioane de dolari în 2016 la 2,9 miliarde de dolari în 2021.
Cum funcționează automatizarea proceselor robotizate?
Deoarece RPA nu este alimentat de inteligență artificială, are nevoie de un anumit nivel de interacțiune umană pentru a funcționa. După acea configurare inițială, se întâmplă magia.
Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă
Pentru ca RPA să funcționeze, o persoană trebuie să îi învețe mai întâi acțiunile care vor fi automatizate pe computer sau pe mașina virtuală. Ori de câte ori este deschisă o aplicație, este inițiat un clic al mouse-ului, este pornită o nouă sarcină sau se iau alte acțiuni într-o aplicație, un RPA poate fi învățat să facă aceleași acțiuni ca un set de reguli și instrucțiuni programabile. După ce fiecare pas este trasat, programul poate rula acele sarcini manuale, recreând fiecare acțiune cu viteză și precizie incredibile.
În timp ce RPA în sine nu este considerat AI, cele două pot lucra în tandem pentru a prelua modul în care un angajat îndeplinește anumite sarcini. Prin includerea unor roboți inteligenți, software-ul RPA poate urmări activ acțiunile unei persoane pe un computer. Odată ce sunt colectate suficiente date, robotul și RPA-ul la care este atașat pot începe să gestioneze orice procese trebuie să facă de la sine.
Ce poate automatiza RPA?
Nu contează neapărat cât de mare sau mică este afacerea dvs. – dacă există vreo muncă pe calculator pe care doriți să o eliminați pentru dvs. sau pentru angajații dvs., tehnologia RPA se poate descurca. Cunoștințele generale indică ideea că RPA este cel mai bun pentru sarcinile care se bazează pe acțiuni repetitive. Sarcini precum introducerea datelor și procesarea returnărilor sunt potrivite ideal pentru RPA-uri.
În timp ce vorbea cu The Enterprisers Project, directorul de produse Olive, David Landreman, a enumerat patru criterii de bază pentru a stabili dacă un APR este instrumentul potrivit pentru o sarcină repetitivă specifică:
- Procesul se bazează pe reguli?
- Procesul poate fi repetat la intervale regulate sau are un declanșator ușor de definit?
- Procesul are intrări și ieșiri așteptate?
- Are sarcina un volum suficient?
Potrivit lui Guy Nadivi, director pentru dezvoltarea afacerilor la Ayehu, RPA este de obicei utilizat pentru funcții specifice de afaceri, cum ar fi serviciile pentru clienți, contabilitate și resurse umane.
Tendințele care vor marca marketingul B2B în anul 2021
Cele mai frecvente utilizări includ sarcini care „tind să implice un lucrător care mută informații de la un sistem la altul”, a declarat Nadivi pentru business.com. „Un exemplu tipic ar putea fi luarea orelor regulate, orelor suplimentare, [și] a bolnavului dintr-o fișă de timp, consolidarea acestora pentru o anumită persoană, apoi introducerea acestor numere într-un sistem de salarizare. Unii au susținut că un termen mai precis pentru această categorie de software-ul ar putea fi „automatizarea proceselor clericale”. ”
Indiferent pentru ce tehnologie este utilizată, natura în continuă schimbare a tehnologiei și a software-ului orientat spre eficiență înseamnă că RPA ar putea în cele din urmă să se ocupe de sarcini mai complexe. Shay Antebi, director tehnologic al Kryon Systems, consideră că acest lucru va fi cazul deoarece este „încă o tehnologie tânără”.
Ce efect a avut pandemia asupra sănătăţii mentale a angajaţilor
„Cred că am atins doar suprafața a ceea ce poate face RPA”, a spus el. „RPA este tehnologia perfectă pentru descărcarea proceselor repetitive care necesită mult timp, care pot reduce productivitatea sau pot crea un sentiment de plictiseală pentru lucrătorii umani”.