Companiile active în retail mizează pe dezvoltarea comerţului online pentru a recupera pierderile generate de efectele epidemiei de Covid-19

Companiile active in retail mizeaza pe dezvoltarea comertului online pentru a recupera pierderile generate de efectele epidemiei de Covid-19

Companiile active în retail, care închiriază sau deţin spaţii industriale, mizează pe dezvoltarea comerţului online pentru a recupera pierderile generate de efectele epidemiei de Covid-19, în contextul în care vânzările online au crescut pentru 75% dintre companii în această perioadă, arată un studiu realizat de Colliers International în rândul a 76 companii din sectorul industrial şi logistic din România.

„Deşi mai puţin afectată de epidemia de Covid-19 decât alte sectoare imobiliare, şi piaţa spaţiilor industriale şi logistice se adaptează la noul context de business. Astfel, tot mai multe companii caută soluţii în mediul online, în contextul în care vânzările online au crescut pentru 75% dintre companii în această perioadă. În paralel, jucătorii din piaţă se îndreaptă către soluţii locale sau de proximitate pentru materii prime (19%), pentru a nu mai depinde de importurile efectuate din ţări îndepărtate, îşi restructurează proiectele şi procesele (46%) sau chiar pun în aşteptare unele proiecte (33%)”, arată un studiu realizat de Colliers International în rândul a 76 companii din sectorul industrial şi logistic din România.

Circa 59% dintre companiile participante se aşteaptă la o scădere a chiriilor în următoarele 12 luni, pe fondul încetinirii operaţiunilor logistice.

85% dintre companiile din domeniu spun că au fost afectate de contextul actual, dar 54% consideră că efectele sunt minore prin comparaţie cu alte pieţe. 29% au resimţit efecte ca urmare a absenţei angajaţilor, 28% pe fondul restricţiilor de livrare, 16% ca urmare a problemelor întâmpinate în fluxul de aprovizionare şi 13% de stoparea producţiei, potrivit studiului Colliers International efectuat în rândul companiilor active în logistică/transport, dezvoltatorilor, companiilor din retail şi comerţ online, producţie şi investitorilor din sectorul industrial şi de logistică.

Citește și: Opțiuni aflate la îndemâna angajatorilor în contextul COVID-19

Studiul face parte dintr-o analiză amplă asupra pieţei imobiliare, care se bazează pe informaţii esenţiale din toate segmentele pieţei pentru a aduce mai multă claritate asupra industriei.

Magazine online şi o abordare multi-canal ar fi soluţii posibile pentru a reduce impactul crizei.

„Cu vânzări online în creştere în ultima lună, după cum susţin 75% dintre participanţii la studiul Colliers International care sunt activi pe segmentul de retail, companiile din sectorul industrial şi de logistică caută acum să investească în platforme online şi în diversificarea canalelor de vânzări pentru a gestiona mai bine riscurile asociate contextului actual”, arată compania de consultanţă.

  • 5
  •  
  •  
  •  
  •