Cum arată un lider de piaţă, perspectiva Best Employers Study

Un angajator poate fi cel mai bine evaluat în funcţie de părerile propriilor angajaţi, de satifacţia şi împlinirea pe care aceştia o resimt la locul de muncă. În acest sens, Best Employers Study (BES) oferă o clasificare a companiilor cu peste 50 de angajați și cel puțin trei ani de activitate pe piața din România.

„BES îi ajută pe managerii de companii să afle cum pot obține rezultatele cele mai bune cu resursele pe care le au în companie și cum pot crește performanța afacerii prin optimizarea nivelului de engagement al angajaților”, susţin reprezentanţii Aon România, realizatorii analizei, care anunță lansarea cercetării BES pentru al treilea an consecutiv la noi în ţară.

Citeşte şi STUDIU. Liderii de succes iau rapid deciziile potrivite

Studiul se desfășoară pe o perioadă de nouă luni, după o metodologie complexă și oferă o clasificare a companiilor din punctul de vedere al imaginii pe care acestea o au ca angajator în piața forței de muncă. Rezultatele Best Employers 2015 vor fi publicate la nivelul României la sfârșitul lunii noiembrie și la nivel CEE în primăvara anului viitor.

Pregătirea şi experienţa angajaţilor

Conform cercetării desfășurate în 2014, nivelul mediu de engagement în România a fost de 62%, comparativ cu nivelul de engagement al companiilor Best Employers care a atins cota de 78%.

Mai mult, 74% din angajații companiilor Best Employers consideră că organizația în care își desfășoară activitatea reprezintă unul din cele mai bune locuri de muncă pentru cineva cu pregătirea și experiența pe care o dețin. Procentul este cu 17% mai mare decât media tuturor respondenților la sondaj; aproximativ 20% din totalul celor intervievați consideră că angajatorii lor nu oferă condițiile optime dezvoltării profesionale.

Citeşte şi 8 obiceiuri instinctive pe care le au liderii remarcabili

Opinia angajaților proiectează o imagine de lider în piață

Rezultatele unei alte dimensiuni analizate, Net Promoter Score (NPS – un indice de măsurare ”word of mouth”, ce identifică probabilitatea ca un angajat să recomande organizația), arată un rezultat de 49 puncte pentru companiile Best Employers, comparativ cu media tuturor companiilor participante care este de numai 22 puncte. În acest context, putem afirma că angajații companiilor Best Employers participă mult mai activ la construirea unei imagini pozitive pe piață a propriei companii angajatoare.

De asemenea, 74% din angajații companiilor Best Employers consideră că propriile organizații oferă oportunități excelente în carieră celor care au un nivel de performanță ridicat, cu 20% mai crescut decât rezultatele medii ale tuturor companiilor participante, potrivit unui comunicat de presă al Aon.

“În consecință, organizațiile Best Employers beneficiază de imaginea pozitivă pe care angajații le-o oferă, într-o manieră eficientă și măsurabilă. Pentru aceste companii este mult mai ușor să atragă profesioniști de top – cei mai buni manageri și experți, în timp ce companiile cu o cultură a performanței mai slabă, se confruntă cu dificultăți în acest sens. Costurile recrutării sunt reduse pentru companiile Best Employers, cu o rată crescută de retenției, implicit și fluctuația de personal este mai scăzută. Companiile Best Employers beneficiază, pe lângă investițiile în promovarea imaginii companiei în piață, și de suportul propriilor angajați, care reprezintă o sursă credibilă de informare, un factor de influență pentru candidați și clienți”, a susţinut Virginia Păuna, Project Leader Best Employers Study România.

Mai multe detalii despre studiul Best Employers în Romania găsiţi AICI.

(Foto: commons.wikimedia.org)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •