Tendințe globale în comerțul digital

digital

Avangate, furnizor global de soluții de comerț digital pentru mii de companii software, SaaS și servicii online, a publicat un raport de piață cu privire la tendințele de cumpărare online a produselor software, SaaS și altor instrumente digitale din ultimul an. Rezultatele arată că produsele cele mai căutate la nivel global sunt cele de securitate, iar ponderea abonamentelor continuă să crească în detrimentul plăților singulare.

Studiul este bazat pe o analiză a sute de mii de tranzacții procesate prin platforma de comerț electronic Avangate în perioada august 2015 – iulie 2016, comparativ cu cele procesate în perioada iunie 2014 – iulie 2015. Scopul documentului este de identificare a regiunilor cu cele mai mari creșteri sau scăderi ale vânzărilor de software, a celor mai căutate produse sau servicii din industrie, a metodelor de plată folosite astfel încât companiile de software și produse digitale să primească informații utile despre cumpărătorii lor finali și despre cum ar putea să își amplifice vânzările la nivel global.

“Datele analizate de noi ajută companiile să își personalizeze serviciile conform tendințelor locale din fiecare țară unde sunt prezente.” spune Erich Litch, Chief Revenue Officer la Avangate. “Este important ca firmele de software să știe direcția pieței astfel încât să-si aloce resursele în cea mai potrivită manieră pentru a câștiga avantaje competitive față de concurență”.

O concluzie relevantă a raportului este că, pe lângă produsul/serviciul pe care îl cumpără, este important să se înțeleagă și modul în care clienții fac achiziții online și metodele de plată preferate. În fruntea clasamentului cu privire la plățile online se află Visa și Mastercard cu peste 70% din vânzări prin platforma Avangate. La nivel global, PayPal a crescut în ultimele 12 luni volumul tranzacțiilor de la 14,5% la 15,7% din totalul plăților efectuate online și este în continuare mai folosit decât American Express cu o pondere de 8,2%. De asemenea, soluțiile locale de plată precum iDEAL în Olanda (cu o pondere de 36% din totalul tranzacțiilor din această țară) sau Alipay în China (cu o pondere de 53% din totalul tranzacțiilor din China) câștigă teren pe piețele pe care activează. În România, Visa și Matercard însumează peste 88% din tranzacțiile cu cardul pentru software, SaaS sau alte produse digitale, prin PayPal se efetueaza 6% din cumpărături, iar transferurile bancare au o pondere de 4%.

“Creșterea cererii de produse și servicii online pe bază de abonament determină producătorii să își adapteze modelele de afaceri astfel încât să atragă cât mai mulți cumpărători. Trebuie să fie rapizi și să țină cont de tot contextul din industria și din zona geografică în care activează.” continuă Litch. “Instrumentele și informațiile pe care le oferim ajută clienții să găsească soluții rapide de optimizare a proceselor de vânzare online astfel încât clienții finali să beneficieze de siguranță și usurință în realizarea tranzacțiilor.”

  •  
  •  
  •  
  •  
  •