Cum să dezvoltați o strategie solidă de marketing pentru comerțul electronic

Cum sa dezvoltati o strategie solida de marketing pentru comertul electronic

Dacă doriți să câștigați noi clienți și să vă creșteți veniturile, trebuie să aveți o strategie puternică de marketing pentru comerțul electronic. O strategie de marketing direcționată vă va ajuta să atrageți tipurile potrivite de clienți și să vă creșteți veniturile mai eficient.

Citește și: Peste o treime dintre angajaţi vor să lase în urmă programul de lucru standard 9:00-17:00

Deoarece există atât de multe strategii de marketing, poate fi greu să știți de unde să începeți.

Cum să dezvolți o strategie de marketing pentru comerțul electronic

Mulți oameni sunt interesați să învețe despre tacticile individuale de marketing, dar nu reușesc să elaboreze un plan general. Aceasta este o greșeală, deoarece planul este ceea ce va permite tacticii dvs. să lucreze împreună pentru a oferi rezultate în timp, scrie business.com.

Urmați acești pași pentru a dezvolta o strategie de marketing pentru comerțul electronic:

1. Descrieți obiectivele

Înainte de a putea veni cu o strategie de marketing, trebuie să vă prezentați obiectivele pentru anul respectiv. Ce încercați să realizați? Iată câteva exemple de obiective de marketing.

  • Creșterea traficul către site-ul dvs.
  • Creșterea numărul de clienți
  • Adăugarea unui anumit număr de clienți noi în fiecare lună
  • Extinderea liniilor de produse
  • Creșterea veniturile totale

Odată ce identificați un obiectiv larg, încercați să obțineți cu pași mici celelalte obiective ale dvs. De exemplu, dacă obiectivul dvs. este să câștigați clienți noi, puteți specifica că doriți să convertiți 100 de clienți noi în fiecare lună.

Citește și: Dezvoltarea clienților pentru întreprinderile mici: o practică esențială

2. Identificați piața țintă

Odată ce v-ați prezentat obiectivele, este timpul să vă definiți piața țintă. Trebuie să știți cine este clientul dvs. ideal, deoarece influențează unde și cum ar trebui să vă concentrați eforturile de marketing pentru comerțul electronic. Dacă omiteți acest pas, este posibil să pierdeți informații cruciale despre clienții vizați și problemele cu care se confruntă.

Dacă aveți deja un public, cel mai bun mod de a începe este trimiterea unui sondaj. Dacă nu aveți încă un public, începeți să vă definiți clientul ideal. Când cercetați piața țintă, identificați următoarele date demografice:

  • Vârstă
  • Gen
  • Locație
  • Starea civilă
  • Loc de munca
  • Sursa de venit
  • Comportament de cumpărare
  • Interese
  • Preferințele rețelelor sociale

3. Cercetați-vă concurenții

Apoi, identificați-vă principalii concurenți și notați punctele lor forte și punctele slabe actuale. Această analiză vă va ajuta să găsiți oportunități de a câștiga un avantaj.

Examinați site-urile web ale concurenților dvs. și tipurile de produse pe care le vând. Cât de detaliate sunt descrierile produselor lor? Își promovează afacerea cu un blog și, dacă da, cât de des postează? Dacă vă înscrieți pentru un instrument SEO, cum ar fi Ahrefs, puteți analiza traficul concurenților dvs. și puteți vedea de unde provine.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Cercetarea concurenților este un proces continuu; continuați să monitorizați ceea ce fac concurenții dvs., astfel încât să puteți rămâne la curent cu tendințele în schimbare de pe piață. Înscrieți-vă la buletinele informative ale concurenților dvs. și urmați-le pe social media. De asemenea, este o idee bună să achiziționați unele dintre produsele concurenților dvs. pentru a vedea cum este experiența clientului.

4. Stabiliți prețurile și poziționarea

Pentru consumatori este foarte ușor să compare prețurile astăzi, deci este important să lucrați la acest aspect. Acum, că vă înțelegeți clienții ideali, ar trebui să aveți o idee mai bună cu privire la ce sunt dispuși să cheltuiască și la cât sunt dispuși să plătească pentru aceste lucruri. Nu doriți ca un client ideal să considere produsele dvs. supraevaluate.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •