Fiecare CEO are propriul stil de a gestiona un business. Unii preferă să realizeze liste și să le respecte, pe când alții cred că tehnicile creative de management sunt cele care îi țin deasupra liniei de plutire.
Entrepreneur a realizat o listă cu șase obiceiuri mai puțin cunoscute, pe care unii dintre directorii de companii le aplică su succes:
Coduri de culoare
Patrick Gelsinger, CEO al companiei de software VMWare, folosește culorile pentru a-și diferenția diverse activități. De exemplu, marchează cu albastru atunci întâlnirile cu partenerii sau clienții, cu roșu pe cele cu investitori sau media, și cu galben „sesiunile” de strategie.
Lucrul în timp zborului
Phil Libin, director executiv al Evernote, susține că secretul său e că se abține să lucreze atunci când este în avion, indiferent de cât de mult durează un zbor.
„Ca toată lumea, obișnuiam să lucrez atunci când zburam. Mă gândeam că timpul acela e util că să mai rezolv din sarcini. Și m-am oprit. Mi-am spus că, atunci când sunt în avion, trebuie să citesc, să mă relaxez cu jocuri video, să vizionez filme”, a spus Libin într-un interviu.
Angajații și deadline-ul din e-mail-urile lor
Katia Beauchamp, co-fondatorarea Birchbox, a explicat pentru Lifehacker că una dintre strategiile sale preferate de economisire a timpului este aceea în care își roagă colegii să includă termene limită în email-uri pe care și le trimit în interiorul companiei. Chiar și pentru cele mai simple întrebări.
„Insist să se trimită email-uri cu tot cu deadline pentru că, atunci când sunt multe, se prioritizează mai ușor”,a declarat Beauchamp.
Scrisori către părinții angajaților
CEO-ul PepsiCo, Indra Nooyi, obișnuiește să trimită scrisori de mulțumire către părinții angajaților săi, în care le povestește și ce mândri au fost părinții ei din India, când ea a devenit CEO-ul grupului.
Nooyi trimite aceste scrisori pentru părinții celor mai importanți 200 de oameni din companie, precum și pentru cei ai noilor recruți.
„Cutia de ieri”
David Nazaryan, proprietarul companiei DMG, utilizează tehnica „Cutia de ieri” pentru a naviga printre cele 500 de e-mail-uri pe care le primește zilnic. Astfel, el începe să numere și să răspundă e-mail-urilor pe care le-a primit în ziua precedentă.
Cine este numărul nou
Când CEO-ul Etsy, Ciad Dickerson, adaugă în agenda telefonică un număr nou, face și o notiță despre locul în care a întâlnit acea persoana, dar și despre ce au vorbit. În felul acesta, atunci când trebuie să discute cu persoana, știe de unde să înceapă și spre ce să se orienteze,
(Foto: commons.wikimedia.org)