Angajează mentori pentru angajații tăi

Program de antreprenoriat de 6 săptămâni, susținut de peste 10 mentori și traineri

Organizațiile depind din ce în ce mai multe de angajați temporari, care pot aduce un input strategic asupra unor proiecte critice pentru business. Acești freelanceri devin cunoscuți ca talent ”agile”. Prin oferirea cunoștințelor lor temporar, fac posibil ca resursele să fie folosite mai eficient din punct de vedere al costurilor.

Un beneficiu căruia nu i se acordă suficientă atenție este faptul că acești experți pot deveni și mentori pentru angajații companiei. Acești colaboratori sunt deschiși pentru a ajuta oamenii la început de carieră sau tinerii angajați care vor să se dezvolte exponențial.

Un cadru practic pentru mentorat se bazează pe stadiile unei cariere, structură bazată pe munca lui Gene Dalton și Paul Thompson. Studiile făcute relevă faptul că angajații de top tind să tranziteze prin patru etape diferite de creștere:

  1. Învățăcel: ajută și învață; stabilește o reputație a încrederii, muncii de echipa și congruență culturală.
  2. Colaborator individual: recunoașterea expertizei funcționale; face o contribuție semnificativă; demonstrează responsabilitate și asumare a rezultatelor.
  3. Mentor sau coach: Contribuie ca un manager, un lider al ideilor, coordonator de proiect sau cineva responsabil de dezvoltarea angajaților prin metode informale.
  4. Sponsor sau strateg: setează sau influențează direcția strategică și deciziile importante; exercită putere în numele organizației; pregătește viitori lideri.

Stadiile trei și patru sunt momentele în care abilitățile de mentorat sunt dezvoltate și perfecționate. Cei aflați în aceste etape sunt dornici să ofere coaching și mentorat catre angajații juniori.

Dar, pe lângă aceste atribute, ei dau dovadă de caracter antreprenorial. Sunt implicați activ în dezvoltarea afacerilor proprii. Acest tip de gândire este extrem de util și deseori absent în mediul organizațional intern al angajaților full-time care nu se confruntă cu o piață sau competiție adevărată.

O organizație poate încuraja inițiative de mentorat prin cinci acțiuni.

A. Stabilirea unor relații de coaching informale

Odată ce experții sunt implicați în funcțiunea companiei, îi puteți direcționa către echipele și indivizii ce necesită îndrumare și sfaturi.

B. Construiți canale de comunicare pentru a împărtăși cunoașterea

Acești colaboratori pot interveni cu expertiza lor și să educe echipa asupra celor mai bune practici și inovații în domeniul lor de practică. O masă luată împreună sau metode mai formale precum sesiune de feedback asupra acțiunilor făcute pot fi folositoare.

C. Implică experții în luarea deciziilor

Aducerea unei echipe împreună pentru a soluționa probleme dificile îmbunătățește spiritul de echipa și performanța. Participarea experților la aceste reuniuni este o oportunitate puternică pentru ca angajații juniori să observe o nouă alternativă pentru a aborda soluționarea unor probleme.

D. Conectează-te cu rețelele de experți

O curiozitate de încurajat este cea prin care se cunoaște mai mult din lumea unui mentor. În ce comunități petrece timp? Ce alți oameni mai cunoaște? Cum află idei interesante? Ce cărți citește? Mentorii pot invita pe cei cu care lucrează în diverse rețele unde să cunoască noi oameni și să interacționeze cu noi inovații.

Trăim vremuri în care a fi la curent cu tehnologia și noi demersuri profesionale este o necesitate dificil de a o întreține. Mentoratul este un instrument important pentru a ușura aceasta misiune și a dezvolta o echipă. Folosește experții externi ca mentori sau coachi care să aducă un nou nivel de profesionalism în companie.