Majoritatea românilor decid ce cumpără online în funcție de postările din social media

Comportamentul majorității cumpărătorilor online din România este dictat de postările văzute pe rețelele de socializare, arată Barometrul european e-shoppers 2019 realizat de GfK pentru compania de curierat DPD Group, lansat miercuri. Cele mai multe produse comandate online de consumatorii români sunt din categoria fashion.

82% dintre români aleg magazinul online în funcție de postările întâlnite pe rețelele de Social Media ale brandurilor, prietenilor și influencerilor. Aceasta este una dintre concluziile Barometrului european e-shoppers 2019 realizat de GfK pentru compania de curierat DPD Group.

Datele mai arată că 83% dintre românii care fac cumpărături pe internet postează feedback pe Facebook, Instagram sau YouTube despre ceea au cumpărat.

77% dintre români preferă să plătească cash

În medie, un român achiziționează aproximativ 35 de produse într-un an, iar cel mai des comandă cu smartphone-ul produse fashion (37%), beauty (35%) și electronice (33%).

Studiul privind comportamentul cumpărătorilor online mai arată că 77% dintre românii preferă să plătească cash, la livrare, în timp ce 33% dintre ei folosesc plata cu cardul, procent care, de altfel, crește de la an la an.

„Barometrele e-shoppers realizate în fiecare an de DPD Group la nivel european sunt instrumente foarte importante, care ne ajută să înțelegem mai bine nevoile clienților și să ne îmbunătățim continuu serviciile”, a declarat Elena Andrei, director de Marketing DPD România.

Citește și: Cum să îți promovezi business-ul în mediul online

Potrivit studiului, românii sunt campioni europeni atunci când vine vorba de influența Social Media asupra deciziei de a face cumpărături online, iar cea mai mare pondere o are Facebook (93%, media europeană fiind 85%), urmată de  YouTube (78%, media europeană e 72%), Instagram (41%, la o medie europeană de 51%), LinkedIn (20%, media europeană 17%) și Pinterest (19% – media europeană fiind 20%).