Cine sunt românii care susțin economia românească – studiu SMARK

Cine sunt românii care susțin economia românească - studiu SMARK

41% din reprezentanții clasei mijlocii consideră important să aibă o carieră de succes, arată un nou studiu lansat marți  de SMARK Research, informează site-ul oficial al companiei.

Studiul Finding the middle class, realizat de eResearch a pornit de la premisa că, deși clasa socială de mijloc are o dimensiune economică, ea nu se reduce la această, în general clasă socială este mult mai complexă decât gruparea după criterii economice.

Studiul relevă următoarele informații:

Am aflat astfel că:
– 41% din reprezentanții clasei mijlocii consideră important să aibă o carieră de succes și 43% își doresc să lucreze într-un domeniu care le place, în timp ce pentru doar 13% este important să aibă un loc de muncă sigur

– 54% dintre reprezentanții Rising class citesc reviste și ziare, cu mult peste celelalte două clase sociale analizate

– Pentru clasa mijlocie este important să călătorească ca să descopere lumea, acesta fiind unul dintre cele mai dorite lucruri în viață. În același timp, ei sunt cei care nu consideră că trebuie să plece din țara că să reușească în viață

– Majoritatea brandurilor preferate de fiecare dintre cele 3 clase sociale sunt din categoriile: auto, electronice și îmbrăcăminte

– Lower class sunt cei care participă cel mai mult la acțiuni de voluntariat.

Potrivit SMARK Research, cercetarea a fost realizată cantitativ, pe un eșantion de 1180 de respondenți, reprezentativ la nivel urban, pentru populația aflată între 14 și 64 ani, în luna aprilie a acestui an.