Chiar dacă nu toate magazinele au avut campanii speciale în acest weekend, majoritatea dintre ele au înregistrat creșteri semnificative ale numărului de comenzi. Acest lucru arată că românii au un apetit ridicat de shopping, mai ales în perioada reducerilor masive, arată o analiză a unei platforme locale de eCommerce.
ContentSpeed, platformă locală de eCommerce, prezintă bilanțul pentru Black Friday 2020, perioada 13 – 15 noiembrie, pentru top 100 magazine online care folosesc serviciile companiei.
Față de 2019, primele 100 de magazine din platforma ContentSpeed au generat creștere de 234% a valorii comenzilor. În weekendul 13 – 15 noiembrie au fost înregistrate cu 154% mai multe comenzi decât cu o săptămână în urmă, iar valoarea acestora a fost cu 136% mai mare. Astfel, se dovedește că românii se abțin de la cumpărături înainte de Black Friday, tocmai pentru a putea beneficia de aceste reduceri speciale.
Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management
Același bilanț arată că peste 50% dintre comenzile înregistrate au fost achitate online, cu cardul. Cea mai mare comandă a fost în valoare de 33.016 lei și a fost din domeniul piese auto – moto.
Pentru românii care au făcut cumpărături în această perioadă, valoarea medie a unei comenzi a fost de 852 de lei, în creștere cu 350% față de campaniile de Black Friday din 2019. Regiunile din țară cu cele mai multe comenzi au fost București, Cluj, Ilfov, Iași, Timiș și Constanța.
Cele mai bune momente de cumpărare, după numărul de comenzi, au fost pe 13 noiembrie, în intervalul orar 00:20-00:30. Când au fost înregistrate 262.000 vizualizări pe toate cele 100 de magazine online. Orele de vârf ale comenzilor s-au înregistrat tot pe 13 noiembrie, în intervalele orare 00:00-01:00 și 09:00-12:00.
Domenii care au înregistrat cele mai spectaculoase valori ale comenzilor online
Ca în fiecare an, interesele de achiziție au variat foarte mult și campaniile comercianților au fost vânate de cumpărători. Astfel, pentru domeniul fashion & beauty, cu magazinele online ca Sephora, Teilor, Cellini și Mizar, creșterea a fost cu 205% față de weekendul precedent. Valoarea medie pentru un coș de cumpărături a fost de 538 lei, în creștere cu 303% față de 2019.
Românii au arătat un interes crescut pentru bijuterii, haine, cosmetice și parfumuri, dat fiind faptul că în acest domeniu, de Black Friday, reducerile pot fi substanțiale. Multe dintre aceste produse sunt achiziții pentru cadourile de sărbători.
În sectorul casă & grădină, pentru magazine precum Romstal, Regata, Vinca, achizițiile au fost în creștere încă de la debutul pandemiei. Valoarea unei comenzi de Black Friday a fost mai mare cu 72% față de weekendul precedent. Comanda medie a avut valoarea de 1.879 lei, mai mare cu 534% față de anul anterior. Aceste creșteri sunt o consecință directă a contextului actual, în care oamenii stau mai mult acasă și își doresc să investească în confortul acesteia. Mai mult, s-au înregistrat și creșteri spectaculoase pentru achizițiile de locuințe noi.