Vânzările de Black Friday ar putea scădea în acest an cu 20%

Crestere de peste 200% in comertul online de Black Friday. Cele mai cautate produse

Vânzările de Black Friday ar putea scădea în acest an cu 20%, la 240 milioane euro, de la 300 milioane de euro în 2019, şi sub rezultatul de vânzări din 2018 (250 milioane euro), pe fondul pandemiei care a influenţat în mod semnificativ obiceiurile de consum, arată o analiză Frames.

„După recordul de vânzări din 2019, Black Friday 2020 se anunţă a fi o sărbătoare a shopping-ului sub semnul austerităţii. Pandemia de COVID 19 a influenţat în mod semnificativ obiceiurile de consum. În 2020, românii nu mai cumpără atât de multe haine, produse cosmetice şi accesorii -vedetele precedentelor ediţii Black Friday, şi se vor concentra pe bunurile de strictă necesitate, care au legătură cu munca şi traiul de acasă”, arată compania de consultanţă.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Cea de-a zecea ediţie a Black Friday a debutat deja în unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 13 noiembrie, ziua în care cei mai mulţi jucători din IT & C, fashion, food, beauty, home&deco, servicii etc. vor organiza campanii speciale de reduceri de preţuri.

„Pandemia COVID a adus schimbări semnificative în obiceiurile de consum. Dacă în 2019, cele mai vândute articole au fost cele din segmentele de fashion, beauty şi accesorii, în acest an, de Black Friday, estimăm o focusare a clienţilor pe bunurile de strictă necesitare, care au legătură cu munca şi traiul de acasă”, arată analiza Frames.

Potrivit estimărilor companiei de consultanţă Frames, după un an 2019 în care Black Friday a depăşit borna de 300 milioane de euro încasări (la nivelul întregii luni noiembrie 2019/online&offline), în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puţin 20%, la 240 milioane euro.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

„Pentru că stăm mai mult acasă, nu mai suntem atât de interesaţi de haine, de încălţăminte, de produsele cosmetice şi accesorii. O tendinţă care se resimte deja de câteva luni de zile în vânzările retailerilor din acest segment, atât din magazinele fizice cât şi din online. În schimb, suntem mult mai atenţi la gadgeturile pe care le folosim în contextul muncii de acasă (laptopuri/pc-uri/tablete/telefoane), condiţiilor de locuire (mobilă, obiecte de încălzire-centrale termice,calorifere, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer etc.)”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Scăderea vânzărilor de Black Friday va fi influenţată şi de sentimentul de incertitudine, de nesiguranţă privind viitorul.

„Ne aflăm într-o perioadă plină de incertitudini şi oamenii tind să fie mai atenţi la cum şi pe ce cheltuiesc. Pun mai mulţi bani deoparte, renunţă la lucrurile neesenţiale, cumpără mai puţin decât anul trecut. Mulţi au rămas fără locuri de muncă sau se tem că vor fi disponibilizaţi în condiţiile în care pandemia a creat probleme majore în multe domenii de activitate. Astfel că este de aşteptat ca această reţinere să se resimtă inclusiv în vânzările de Black Friday. În plus, mulţi dintre români au investit deja, în perioada de lock-down, în reameanajarea locuinţelor, fapt semnalat într-o analiză Frames şi confirmat de rezultatele din piaţă”, afirmă experţii.

Potrivit estimărilor companiei, vânzările totale de Black Friday se vor situa la nivelul de aproximativ 240 milioane de euro, cu aproape 10 milione de euro sub rezultatul de vânzări din 2018 (250 milioane euro).

Dacă în 2019, valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, a fost de 484 de lei, experţii estimează că în acest an aceasta va coborî sub nivelul de 450 de lei.

„2019 a adus cel mai spectaculos eveniment de Black Friday din România. eMAG, unul dintre actorii principali din această campanie a raportat un record de peste 10,8 de milioane de vizite şi produse comandate în valoare de peste 499 de milioane de lei (100 miliane euro). Rezultate spectaculoase au înregistrat, printre altele, şi FashionDays, Altex/Media Galaxy şi Flanco”, arată analiza.

Numai prin intermediul platformei de plăţi PayU, vânzările doar din weekendul reducerilor au depăşit 245 milioane de lei, valoare aferentă unui număr record de tranzacţii (499.632), în creştere cu 33% faţă de 2018.

Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management

Cele mai vândute produse au fost din zona fashion, bijuterii şi accesorii; laptop-uri, telefoane şi tablete; cosmetice şi produse de îngrijire personală; electrocasnice şi climatizare; televizoare, produse foto & audio-video; produse pentru casă, bricolaj & petshop; cărţi, cadouri şi produse de birotică; PC, accesorii periferice şi produse software; Produse pentru copii şi bebeluşi şi servicii turistice.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •