Studiu – De ce marile idei vin la 30 de ani?

Fizicianul Albert Einstein spunea „o persoană care nu și-a adus marea contribuție în mediul științei până la vârsta de 30 de ani, nu o va mai face după”.

idei 30 de ani

Pornind de la această idee, National Bureau of Economic Research (Biroul Național de Cercetări Economice) a realizat un studiu pentru a determina care este vârsta la care vin marile idei, luând în calcul viețile unor câștigători ai premiilor Nobel sau a unor mari inventatori din secolul XX.

Concluzia studiului este clară. În general, marile idei vin abia între 30 și 40 de ani. Dacă ar fi să existe o reprezentare grafică a acestei concluzii, ea ar o linie curbă. Pentru fiecare dintre noi există o perioadă de pregătire, de studiu, urmată de acel avânt de creativitate în care încep să se nască ideile bune pentru ca aboi linia să coboare pe măsură ce avansăm în vârstă.

Desigur, există și excepții, iar în acest caz vorbim de genii. Steve Jobs, cofondatorul Apple, a început să își dezvolte ideile la 21 de ani. Mozart a fost, de asemenea, un exemplu de talent precoce în domeniul muzical.

Cu toate acestea, cele mai importante contribuții au fost aduse de aceste personalități tot după vârsta de 30 de ani.

De ce apar marile idei după 30 de ani?

Potrivit studiului, cercetătorul Benjamin Jones a dezvoltat o teorie denumită „povara de cunoștințe”. Pe măsură ce timpul a trecut și au apărut tot mai multe informații într-un domeniu sau altul, oamenii au început să petreacă mai mult timp învățând, pentru ca abia apoi să își poată dezvolta propriile idei.

Citește și Autoarea „Eat, Pray, Love”, despre actul creației – „Nu avem timp pentru a căuta perfecțiunea”

Desigur, spun cercetătorii, totul depinde și de domeniul de activitate. Pentru medicină, spre exemplu, anii de studiu durează mai mult, în timp ce, în mediul artististic, perioada este, în general, mai scurtă.

Întreebarea pe care și-au pus-o cercetătorii, în urma studiului, este dacă este oare nevoie de mai puțin timp pentru educație și mai mult timp pentru a ne pune în practică ideile. Răspunsul, spun ei, este acela că am avea nevoie, de fapt, de o formă de educație mai eficientă.

Adică, încă de la început, din primii ani de studiu, să existe un echilibru între timpul petrecut pentru a învăța teorie și cel petrecut făcând practică.

Citește și Unde găsim talentele şi cum le atragem?