Introducerea etichetelor digitale este următorul pas în retail

Iulia Cimpoeru

În curând, digitalizarea etichetei și scanarea acesteia cu telefonului mobil va fi posibilă în fiecare supermarket.  Stilul de viață alert și puținul timp aflat la dispoziție pentru asimilarea informațiilor despre produse cer luarea acestei măsuri, a susținut Marius Dunca, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cu ocazia lansării platformei „Cumpără informat”. 

„În primul rând trebuie să plecăm de la ideea că toți suntem consumatori și mediul de afaceri trebuie să respecte această calitate a noastră. Stilul de viață s-a schimbat, este mult mai alert, nu mai avem timp sa stăm în fața rafturilor cu produse să facem comparații ale etichetelor. Eticheta digitală este un lucru important, suntem mai bine informați, dar noi, ca organ de control, putem să ne desfășurăm mai bine activitatea. Dacă se introduc date false pe eticheta digitală amenda este la fel ca și pentru cea clasică, considerându-se practică înșelătoare” , a specificat Marius Dunca, citat de Agerpres.

Agregatorul național de date de încredere despre produse „Cumpără informat” a fost lansat, în cursul zilei de azi, de Asociația Profesională de Standardizare GS1 România, în parteneriat cu Guvernul României — Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri.

Informațiile care vor apărea pe eticheta digitală vor fi trecută după ce producătorul a dat o declarație pe propria răspundere.

Catalogul național „Cumpără informat” a fost creat de către membrii GS1 din care fac parte proprietarii, producătorii, distribuitorii și importatorii de marcă.  Produsele comercializate prin vânzarea cu amănuntul oferite de GS1 vor avea garanția producătorului în ce privește veridicitatea datelor.

În momentul de față, numai telefoanele cu sistem de operare android pot accesa informațiile existente pe eticheta digitală, membrii GS1 având în plan extinderea aplicației și pentru restul sistemelor de operare.

În prezent, conform datelor furnizate de GS1, ce mai dezvoltat agregator de date de încredere despre produse este în Japonia. În statele membre UE, agregatorul de date de încredere a fost implementat cu succes în țări precum Germania, Franța și Italia.

(Sursa foto: Flickr, YuMaNuMa)