Ce companii ar putea “scăpa” mai puţin atinse de criză

Ce companii ar putea “scapa” mai putin atinse de criza

Companiile care ar putea “scăpa” mai puţin atinse de criză ar fi cele din sfera serviciilor financiare, sectorul imobiliar, retail-ul online, fashion sau media, arată o analiză a PwC România, potrivit căreia societăţile din turism, divertisment, retail tradiţional sau restaurante sunt cele mai afectate.

Citește și: KeysFin: Piața locală de servicii de resurse umane va scădea cu aproximativ 15% în acest an

„Efectele economice la nivel sectorial ale pandemiei generate de Covid-19 au împărţit afacerile în patru categorii: servicii esenţiale, marii câştigători, perdanţi şi supravieţuitori. Din categoria serviciilor esenţiale fac parte sectoarele farmaceutic, de alimentaţie, de sănătate, telecomunicaţii şi utilităţi. Marii câştigători, cei pentru care criza curentă a reprezentat o creştere a cererii pe piaţă, sunt, de exemplu, companiile care îşi desfăşoară activitatea în e-commerce, comunicaţii video, platforme cloud sau telemedicină. Perdanţii evidenţi ai şocului sunt entităţile economice din sfera de turism, divertisment, retail tradiţional sau restaurante. Supravieţuitorii, adică acele sectoare care ar putea ‘scăpa’ mai puţin atinse de criză ar putea fi companiile din sfera serviciilor financiare, sectorul imobiliar, retail-ul online, fashion sau media”, declară Sorin Petre, partner PwC România, şi Ileana Gutu, senior manager PwC România.

Activele din real estate sunt afectate diferit, în funcţie de zona în care operează afacerea, dar şi de regiunea deservită.

„Anumite active operaţionale (cum ar fi hoteluri sau aeroporturi) resimt cel mai acut impactul iniţial şi este de aşteptat să vadă o scădere rapidă a valorii pe măsura răspândirii virusului. Altele ar putea fi afectate dar în timp, pe parcursul unei perioade mai îndelungate – avem în vedere aici, de exemplu, zona de office, logistică, retail. În cele din urmă, există un impact potenţial pentru majoritatea sectoarelor dacă luăm în considerare scenarii extreme de evoluţie a pandemiei”, arată analiza PwC România.

Pentru un număr semnificativ de sectoare însă, această criză medicală a condus la o scădere pe termen scurt a performanţei financiare care se va menţine, cel mai probabil, în decursul următoarelor luni.

„Există riscul ca declinul observat pe termen scurt să se transforme într-un impact asupra afacerilor pe termen mediu şi lung. Având în vedere că valoarea unei afaceri este, în primul rând, determinată de capacitatea ei de a genera numerar în viitor, este important să înţelegem impactul unei potenţiale recesiuni asupra proiecţiilor fluxurilor de numerar ale respectivei afaceri”, spun specialiştii.

În analiza proiecţiilor fluxurilor de numerar, este recomandat să se aprecieze în ce măsură implicaţiile evenimentelor curente au fost reflectate în previziunile managementului, data la care au fost elaborate previziunile dar şi alţi factori externi, cum ar fi cursul valutar. Proiecţiile financiare se vor compara, când e posibil, cu informaţiile de pe piaţă şi vor trebui să reflecte o probabilitate mult mai mare a unei economii slabe pe termen scurt şi mediu.

  • 2
  •  
  •  
  •  
  •