6% dintre românii cu asigurări personale, despre oamenii din firmele de asigurări: cunoștințe enervante

asigurari

Un număr de 2 din 10 posesori de asigurări personale din România se află într-o relaţie de prieteni cu firma de asigurări, în timp ce 6% dintre românii cu asigurări personale spun despre oamenii din firmele de asigurări că sunt cunoştinţe enervante, potrivit studiului GfK Consumer Brand Relationship, derulat şi pe piața asigurărilor personale (de viață și de sănătate) şi remis Manager Express.

„Dacă în domeniul bancar, jumătate dintre utilizatorii de produse și servicii financiare au o relație distantă și slabă ca intensitate cu banca, pe piața asigurărilor de viață lucrurile sunt ceva mai bine definite“, declară Simona Dan, Market Strategy Advisor GfK România.

Citeşte şi Românii au mai multe credite decât economii

S-au conturat șapte tipuri principale de relații pe care posesorii de pensii private, asigurare de viață, asigurare pentru sănătate sau accident și asigurații pentru incapacitate de muncă le au cu furnizorii din această piață.

Peste jumătate dintre cei chestionați se consideră complet străini de brandurile din piața asigurărilor personale. Dintre toate tipurile de relații, acesta este și cel mai ușor de translatat într-o relație cu mai mare intensitate și căldură.

Citeşte şi 70% dintre tichetele cadou Chèque Déjeuner România, achiziționate pentru creșterea vânzărilor

Următoarea categorie ca importanță este Cercul social (11%), ai cărui reprezentanți au o relație caldă, dar nu intensă cu marca. Aceștia consideră companiile de asigurări ca fiind prietenoase, corecte în relație, ambele părți au aceeași putere, confortabile, găsesc beneficii comune, dar pe de altă parte, relația este una statică, uneori împovărătoare pentru clienți, greu de ieșit din ea, ușor plictisitoare.

Segmentul cel mai atasat de brand, într-o relație intensă de căldură, este reprezentat de prietenii vechi, 9% dintre posesorii de asigurări personale. Aceștia percep companiile de asigurări ca fiind un partener confortabil, se simt liberi în relație, au interacțiuni frecvente, o relație bazată pe încredere, flexibilă.

Citeşte şi Redresarea economică a Zonei Euro, afectată de scăderea creditării pentru companii?

Cunoștințele ocazionale (9%) și cunoștințele trecătoare (8%) reprezintă două grupe de clienți neimplicați în relație, mai degrabă distanți față de companiile de asigurări. Nu se simt mai deloc responsabili pentru cum decurg lucrurile, sunt pe punctul de a renunța la furnizor, simt că doar cealaltă parte are de câștigat din relație, nu și ei.
În categoria Foști prieteni intra clienții care se simt mințiți, neimportanți pentru companiile de asigurări, au sentimente negative, nu sunt cooperanți, se simt inconfortabil în interacțiune și consideră într-o oarecare măsură că nu e alegerea lor că se află într-o astfel de relație.

Cunoștințe enervante au fost metaforele cu care 6% dintre posesorii de asigurări personale au definit relația cu compania de asigurări. Clienții se consideră privați de informație, într-o relație de conflict, văd companiile de asigurări ca fiind reci, ostile, mincinoase, se simt captivi în relație și inconfortabili.

Citeşte şi „Gaura neagră”, cel mai important obstacol pentru antreprenori în dezvoltarea unei afaceri în România – EY

Studiul a fost realizat online, în intervalul 14-17 martie 2014, pe un eşantion de 172 de persoane, reprezentativ urban, pentru populația cu vârsta între 18 și 45 de ani.

Sursă foto: yourhealthsites.com