O campanie de social media este un efort de marketing coordonat care stabilește sau se bazează pe obiectivele dvs. de afaceri pe una sau mai multe platforme de social media. Este mai mult decât postarea ocazională pe rețelele sociale; implică atingerea unui obiectiv de afaceri singular, cum ar fi:
- Creșterea vânzărilor pentru compania dvs.
- Construirea unei liste de marketing prin e-mail
- Creșterea traficului către site-ul dvs. web
- Îmbunătățirea implicării mărcii cu potențialii
- Obținerea de feedback de la utilizatorii produselor dvs.
O campanie de social media vă rezumă planul pentru ceea ce veți face și sperați să realizați pe canalele dvs. de socializare. Acesta vă ghidează activitățile și vă permite să urmăriți și să măsurați rezultatele campaniei dvs. de socializare. Fără un plan detaliat, nu puteți ști cu siguranță dacă eforturile dvs. de socializare funcționează sau cât de mult câștigați din investiția dvs.
Urmați acești pași în desfășurarea unei campanii eficiente de social media:
- Potriviți obiectivele campaniei dvs. de social media cu obiectivele companiei.
- Dezvoltați o înțelegere aprofundată a publicului tău.
- Cerceteazați concurența.
- Efectuați un audit social media.
- Configurați noi conturi de socializare și analizați-vă profilurile.
- Găsiți idei pentru ceea ce funcționează cel mai bine pe diferite platforme de socializare.
- Configurați un calendar de conținut social media.
Urmăriți și măsurați rezultatele și ajustați campania în consecință.
Potriviți obiectivele campaniei de social media cu obiectivele afacerii dvs. Stabiliți obiective SMART, scrie business.com.
Stabilirea obiectivelor este esențială pentru a determina dacă campania dvs. de socializare va avea succes, precum și pentru a măsura rentabilitatea investiției. Urmarea cadrului de obiective SMART vă va ajuta să vă ghidați planificarea și să susțineți obținerea de rezultate reale de afaceri. Obiectivele SMART sunt:
- Specific
- Măsurabil
- Realizabil
- Relevant
- Legat de timp
De exemplu, dacă LinkedIn face parte din strategia dvs. de socializare, un obiectiv SMART ar fi „Ne vom folosi de LinkedIn pentru a ne stabili ca lideri de gândire în utilizarea chatbot-urilor AI și pentru a crește numărul de cititori ai newsletter-ului cu 5% în fiecare trimestru”.
Măsurați valori semnificative
Fiecare rețea socială are scopuri și audiențe diferite; ca atare, ar trebui să stabiliți obiective diferite și să măsurați valori diferite în fiecare rețea. De exemplu, pe LinkedIn, poate doriți să măsurați clicurile pe postările dvs. LinkedIn, în timp ce pe Instagram doriți să urmăriți numărul de vizualizări ale povestirilor dvs. Instagram. Potriviți-vă obiectivele de social media cu obiectivele dvs. de marketing pentru a demonstra valoarea campaniei dvs. de social media și pentru a vă asigura că sunteți de la conducere. Cu toate acestea, evitați urmărirea valorilor cum ar fi numărul de adepți și aprecieri, deoarece acestea sunt dificil de măsurat în funcție de valoare.
Citește și: BestJobs: Scădere de 23% în trimestrul trei pentru joburile de management
Dacă obiectivul dvs. este să măsurați
Generați noi valori de conversie pentru clienți potențiali și vânzări care arată eficiența campaniei dvs. de social media (de exemplu, rata de conversie, rata de clic, costul pe clic)
Creați indicatori de implicare pentru clienți care arată cum interacționează oamenii cu conținutul dvs. (de exemplu, rata medie de implicare, rata de amplificare, rata de viralitate)
Fiecare platformă de socializare colectează analize asupra utilizatorilor săi. Puteți utiliza aceste date pentru a vă înțelege mai bine adepții din rețelele de socializare, inclusiv datele demografice și modul în care interacționează cu marca dvs. Puteți apoi să vă adaptați campaniile și strategiile de social media pentru a viza mai bine diferite grupuri de adepți.
Nu uitați să susțineți datele social media cu datele existente ale companiei dvs. despre clienții actuali. Echipele dvs. de vânzări și marketing au deja informații cheie despre datele demografice și preferințele clienților dvs., care vă vor ajuta să vă rafinați strategia de socializare.
Sursa foto: Unsplash