Cât de toxic este locul tău de muncă?

Cat de toxic este locul tau de munca

Fiecare loc de muncă este plin de personalităţi diferite și extravagante, unele mai toxice decât altele. Narcisiștii sunt însă una dintre cele mai dificile personalități pe care le vei întâlni. Aceștia sunt oameni extrem de toxici și vor face rău celor din jurul lor la locul de muncă, fără a avea niciun pic de mustrări de conștiinţă.

Narcisismul este definit ca fiind „caracterizat prin auto-absorbție extremă, un sentiment exagerat de auto-importanță și nevoia de atenție și admirație”. Narcisiștii sunt oameni manipulativi care poartă măști și reușesc să scape cu basmaua curate din tot felul de situaţii neplăcute, unele create chiar de ei. Trebuie să-i observi înainte ca aceștia să-ţi distrugă moralul sau reputația.
Cum poți să-ți dai seama că lucrezi cu un narcisist?

1. Este îngrijorat doar de propriile lui nevoi egoiste.
Unui narcisist nu-i pasă de lucrurile care contează pentru colegii sau subordonații săi și probabil că va deveni defensiv atunci când va fi confruntat cu asta, așa că nu te aștepta la scuze din partea lui. Dacă observi acest tipar, testează-l cât mai rapid prin canalele adecvate pentru a vedea cum răspunde. Dacă acea persoană nu dă dovadă de respect și demnitate pentru poziția ta, ia în considerare întreruperea legăturilor în totalitate, indiferent de ce ar înseamna acest lucru pentru tine.

2. Nu suportă presiunea.
Un narcisist ar putea să-ţi fie alături în vremurile bune, dar doar pentru că sunt vremuri cu o presiune scăzută. Dar, de îndată ce apare o criză, nu te aștepta ca el să fie acolo pentru a te sprijini pe tine sau pe echipă. Acest fapt ar trebui să fie un semnal clar al lucrurilor care vor veni odată cu apariția problemelor, așa că nu te aștepta ca comportamentul său să dispară.

3. Te va lăsa baltă de fiecare dată.
Dacă un coleg își exprimă dezamăgirea în legătură cu ceva ce a spus sau a făcut, un narcisist va devia responsabilitatea și va încerca să-și justifice acțiunile sau să le pună în cârca altcuiva (probabil a ta!). Este destul de rar pentru narcisiști să se exprime autentic, să vorbească și să fie auziţi fără judecată, sau să-și asume responsabilitatea pentru ceea ce fac greșit. Aceasta nu este o relație profesională sigură, din care să-ţi dorești să faci parte.

4. Este ba cald, ba rece.
Narcisiștii te vor înnebuni oferindu-ţi semnale mixte. Într-o zi, ei îţi vor spune cât de uimitor și inteligent ești (parte din farmecul lor manipulativ), și a doua zi ei vor fi neimplicaţi, retragând cele spuse și poate chiar devenind agresivi.

5. Este un maestru manipulator.
Un narcisist își va croi drumul în și din relațiile de lucru pentru a-și satisface nevoile și va convinge un coleg să i se alături, ceea ce va duce într-un final la conflict și va trage în jos întreaga echipă. Antidotul pentru vrăjitorul din vorbe, care spune cele mai potrivite lucruri este întotdeauna să-l observi și să-i documentezi mental acțiunile. Face toate acestea? Dacă este prea frumos pentru a fi adevărat, probabil că ești manipulat.

6. Aruncă vina pe alţii.
Narcisiștii vor da vina pe colegi sau subalterni atunci când ceva nu merge bine, chiar dacă nu se bazează pe realitate. Nimic nu este suficient de bun pentru un narcisist. Un coleg poate încerca la nesfârșit să-i facă pe plac fără nici un rezultat. După un timp, vei începe să te cenzurezi de frica reacțiilor sale. În mintea ta, este mai ușor să faci faţă durerii unei alte lovituri decât să ai o altă confruntare.

Sfaturi pentru a-i face faţă unui narcisist
Nu o lua personal și nu te învinui – problema nu este la tine, ci la el. Dacă știi în ce intri cu un coleg narcisist, detașează-te emoțional din timp, astfel încât să nu iei personal solicitările sale nerezonabile. În cele din urmă, asigură-te că șeful tău știe ce se întâmplă și te acoperă. Cu alte cuvinte, documentează totul, astfel încât, dacă resursele umane trebuie să se implice, vei fi acumulat suficiente dovezi despre ceea ce se întâmplă cu adevărat.

Sursa: Inc.com

Foto: Pixabay

Citește și Noi cercetări confirmă cele 5 motive pentru care angajații își părăsesc șefii