Live streaming – o soluție de marketing pentru brandurile puternice

live streaming

Atunci când Benefit Cosmetics, o companie stabilită în San Francisco, s-a folosit de Periscope, serviciul de live streaming oferit de Twitter, pentru a face o demonstrație de produs, un răuvoitor a intrat pe canalul de transmisiune și a scris o remarcă hărțuitoare. În timpul lansării M2 coupe al BMW, transmisă live tot prin intermediul Periscope, sunetul nu a funcționat corespunzător, iar un alt comentator a inundat feed-ul transmisiunii postând câte un comentariu care conținea câte o literă din alfabet pentru a deranja conversația care se purta în paralel cu lansarea pe canalul repsectiv. Compania a fost totuși mulțumită de cele 30.000 de vizualizări înregistrate, în ciuda acestor incidente.

În timp ce astfel de erori sunt inimaginabile într-o lansare perfect controlată printr-o campanie de advertising tradițională, brandurile mari își asumă riscurile pe care le implică live streaming-ul  pentru a atrage tinerii din generația Millennials care ignoră, cel mai adesea, mediile tradiționale de comunicare. ”Acest tip de comunicare este mult mai autentică. Acesta este viitorul marketingului”, spune Kerry Wallace (BMW), citată de către Reuters.

Periscope, pe care Twitter l-a cumpărat în primăvara anului acesta, permite oricui să facă live streaming cu ajutorul telefonului mobil în timp ce vizitatorii pot trimite reacții virtuale și pot comenta în timp real, pe parcursul desfășurării evenimentelor, lucru considerat foarte important de către utilizatori. Periscope, la acest moment, este gratuit pentru advertiseri și avea deja 10 milioane de utilizatori înregistrați în luna august a acestui an.

Unele branduri nu sunt încă sigure că Periscope este soluția de marketing ideală pentru că o consideră încă nepregătită pentru nevoile companiilor, dar este totuși luată în considerare pentru strategia de marketing pe termen lung.

În timp ce business-urile sunt foarte bune la administrarea comentariilor și a reacțiilor din social media, live streaming-ul video este complicat pentru că totul se petrece în timp real, iar viteza de reacție trebuie să fie excelentă, indiferent de ceea ce se petrece. Până și Twitter a fost prins cu garda jos în timpul unei transmisiuni de acest tip când un utilizator l-a întrebat pe CEO-ul Jack Dorsey dacă este burlac, ceea ce a generat o avalanșă de comentarii amuzante.

BMW a realizat un teaser de 24 de ore pentru M2 Coupe, arătând doar partea frontală a mașinii, iar utilizatorii au cerut să vadă întregul vehicul. Pe parcursul transmisiunii, producătorul de mașini a transmis live un test drive în timp ce preluau și întrebări și comentarii de la cei care vizionau. Canalul a înregistrat 5.000 de vizualizări, infinit mai puține decât cele pe care le-ar fi obținut pe TV, dar BMW consideră că a atins exact segmentul care îl interesa: fanii devotați.

Fie că sunteți pregătiți, fie că nu, streamingul video nu mai este ceva ce puteți ignora și lăsa în afara strategiei de comunicare pregătite pentru anul care urmează, ca urmare a preferinței în creștere pentru acest mod de consum de informație al noii generații.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •