Portretul unui angajat nefericit și cum poate fi el schimbat

Cinci gesturi prin care scoatem fericirea la suprafaţă

Rolul de antreprenor aduce cu sine multe responsabilități. Trebuie produse idei noi, creată fundația pentru un business de succes, luarea deciziilor executive, setarea de exemple ca lider al organizației și onorarea responsabilităților legate de marketing și vânzări.

Poate fericirea angajaților nu este o prioritate. Doar că orice afacere își are bază în gradul ridicat de mulțumire al celor care o compun și au grijă de ea.

Emoțiile pozitive ale celor ce lucrează într-o afacere înseamnă de fapt o productivitate ridicată și șanse reduse ca ei să părăsească organizația, cu efecte precum creșterea retenției și scăderea timpului petrecut în a recruta și pregăti alți candidați.

Nu este ușor pentru un angajat să declare deschis că nu este mulțumit. Așa că trebuie avute în vedere anumite semne ce pot indica o situație problematică.

Atingerea unui nivel minim de implicare

Succesul unui business stă în a fi excepționali, nu mediocri. Orice angajat trebuie să aibă această mentalitate. Dacă se observă o implicare de bază, poate fi semul că nu le mai păsa de muncă lor. În cazul în care le este greu în a îndeplini anumite task-uri, potrivită este intervenirea cu soluții și opțiuni.

Focusarea pe ora din zi

Dorința de a lua pauze cât mai repede sau entuziasmul de a pleca la fix de la muncă sunt un semn al nefericirii trăite de angajat. Este acel sindrom de urmărire a ceasului, prin care se numără minutele până la 18:00 când poate pleca.

Implicare personală limitată

În mod ideal, echipa trebuie să fie unită și conectată la nivel personal. Poate nu este posibil în orice caz, însă nu ar trebui să lipsească glumițele sau conversațiile despre ei ca persoane.

Lipsa ideilor noi sau a feedback-ului

Angajații implicați, fericiți sunt pasionați pentru munca lor și fac tot ce este posibil să livreze proiecte de succes. Vin cu idei noi și nu sunt timorați în a primi sau oferi feedback. Dacă nu se aude nimic din partea lor ar putea fi un semn de distanțare și nemulțumire.

Lipsa de transparență

Cea mai bună cale de a construi încrederea într-o echipă este să existe transparența și să nu se spună minciuni. Aceasta este o atitudine de lider care va fi cu siguranță urmată de angajați. Dacă aceștia, totuși, îți vorbesc pe la spate sau refuză să discute despre problemele lor, este probabil să fie nemulțumiți la locul de muncă.

Refuzul în a coopera

Când îi ceri unui angajat să facă ceva, așteptarea este ca acesta să o facă. Pot exista întrebări sau clarificări, însă ar trebuie să existe dorința sinceră de a rezolva task-ul primit. În cazul unui refuz constant de a ajuta, poate fi identificat un semn de nefericire.

Indicii vizuale

Pot fi dificil de identificat, dar sunt foarte importante pentru că mulți angajați aleg să își ascundă nemulțumirile pentru a evita un conflict. Există semne de timiditate, stres sau agitație? Zâmbesc mai puțin? Postura lor este adeseori închisă? Comportamentul lor se schimbă des?

Când angajații sunt mulțumiți și fericiți, vor lucra cu spor și productiv. Este imposibil să fie așa 100% din timp, însă oricând apare un element de neliniște, trebuie adresat și oferită o soluție.