Brandul de angajator este avantaj competitiv

Brandul de angajator nu este o tinta usor de atins
Logo PKF Finconta - v11.2016

Promovarea companiei pentru a atrage noi angajați este foarte importantă. Deoarece criza de personal este tot mai acută în România, comunicarea valorilor unei companii ajută la consolidarea atractivității, retenției, productivității și satisfacției angajaților.

Abordarea care își propune aceste obiective și care le realizează prin storytelling, elemente vizuale, beneficii pentru angajați, cultură organizațională sănătoasă și multe altele se numește brand de angajator.

Brandul de angajator nu este o țintă ușor de atins. Necesită bani, timp și o abordare strategică. Pentru că nu are rost ca o companie să investească în brandul de angajator dacă alocă doar bani și vrea rezultate imediate. De aceea, o abordare strategică a brandului de angajator este foarte importantă. Făcută strict operațional, construirea brandului de angajator poate descuraja potențialii angajați să aplice pentru pozițiile disponibile în companie.

Pentru a avea o abordare strategică a construcției brandului de angajator, o companie este bine să acționeze pe următoarele paliere:

  • ascultarea angajaților – prin interacțiuni în focus-grupuri, prin măsurarea implicării angajaților, programe de advocacy, interviuri de ieșire, companiile pot colecta informații despre experiența angajaților; aceste date permit apoi promovarea eficientă a organizației pentru atragerea noilor talente în arii de competență în care organizația este percepută pozitiv de către angajați; feedback-ul negativ dă ocazia companiilor să se schimbe, iar sugestiile constructive cu privire la posibilitățile de îmbunătățire trebuie să fie încurajate;
  • prezentarea brandului – organizațiile de succes demonstrează valori puternice și strategii robuste de resurse umane pe baza cărora își construiesc strategic brandul de angajator; aceste strategii au la bază segmentarea și definirea publicului-țintă, profilarea parametrilor de angajare în jurul valorilor de atracție, retenție și implicare ale companie, urmate de diagnoza modului în care brandul reprezintă organizația către părțile interesate;
  • distribuirea mesajului – mesajele legate de brandul de angajator sunt distribuite prin utilizarea intranetului, a platformelor de social media, a anunțurilor deposturi vacante, dar și prin susținerea angajaților pentru a comunica cu părțile interesate; implicarea tuturor angajaților prin împărtășirea poveștilor de succes și testimonialelor, precum și capacitarea lor de a deveni ambasadori ai companiei au o contribuție foarte importantă la consolidarea brandului de angajator. La fel de importantă este și alinierea coerentă a brandului de angajator la brandul corporativ al întregii companii.
  • măsurarea progresului – conceperea indicatorilor relevanți pentru a evalua și urmări succesul construirii brandului de angajator, de la calitatea procesului de angajare, (re)cunoașterea brandului, satisfacția angajaților, recomandările angajaților, până la costul de angajare, timpul necesar pentru o angajare, costul neocupării poziției, numărul candidaților, numărul candidaților de calitate, satisfacția managerilor față de rezultatele noilor colegi.

Pe măsură ce mediul economic se schimbă, prioritățile angajatorilor se ajustează. Părinții noștri își petreceau toată viață profesională la un singur angajator. Astăzi, durata medie petrecută de un angajat într-o companie este de 3-4 ani și scade tot mai mult. Dinamica mediului de afaceri și provocările demografice fac din construirea brandului de angajator o necesitate pentru găsirea de angajați cu competențe din ce în ce mai specializate și retenția lor. Construirea brandului de angajator nu este o alegere, este un avantaj competitiv pe care îl pierzi sau îl câștigi, ca organizație, în funcție de modul în care îți stabilești obiectivele.

Despre PKF Finconta

De peste 24 de ani, PKF Finconta este una dintre principalele zece firme de servicii profesionale din România. Ca membri ai PKF International Ltd., suntem parte dintr-o rețea internațională de firme independente din punct de vedere legal, care oferă consultanță și audit oriunde în lume.Grupul PKF Finconta este format din patru societăți cu capital românesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanță, PKF Finconta HR și Finconta Consulting SPRL, membre ale organismelor profesionale naționale CECCAR, CAFR, CCFR și UNPIR. Prin intermediul acestora, oferim servicii de audit financiar, analiză financiară corporativă, consultanță fiscală, întocmirea dosarului prețurilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolvență, auditarea fondurilor nerambursabile și Due Diligence de achiziții.

(Foto: Mark Vletter, www.flickr.com)

 

Alina Făniță, CEO, PKF Finconta

Alina s-a reîntors în PKF Finconta după opt ani de experiență acumulată în Big 4, unde a fost implicată în auditarea marilor companii naționale și multinaționale, în calitate de Senior Manager în departamentul de audit. Este licențiată în Contabilitate și Analiză Financiară, în cadrul Academiei de Studii Economice București și este membru activ al ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), CECCAR (Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România), CAFR (Camera Auditorilor Financiari) și IIA (Institute of Internal Auditors) – Canada.