De ce brandurile trebuie să apeleze la muzică?

De ce brandurile trebuie să apeleze la muzică?

Emoțiile influențează decizia unui client de a cumpăra sau nu un produs, mai mult decât prețul și calitatea. De altfel, specialiștii în neuropsihologie sunt de părere că emoția este cel mai important determinant în vânzări, informează wallblog.co.uk.

Richard Jankovich, CEO al B(R)ANDS Music Branding Group, aduce un nou element în această teorie și spune că emoția trebuie conectactă cu muzica atunci când vine vorba de branding.

De ce? Pentru că muzica generează emoții extrem de pozitive. Toți avem acea piesă sau acele piese care ne fac să ne simțim mai bine. Potrivit unui studiu realizat de Institutul German Max Planck în 2009, oamenii au o abilitate unică de a identifica emoțiile în funcție de muzică. Această abilitate este una de care orice brand trebuie să țină cont spune Richard Jankovich.

Jankovich are o experiență de peste 15 ani în a ajuta brandurile să creeze o legătură emoțională cu clienții prin intermediul muzicii. Muzica este folosită, astfel, ca „instrument pentru a crește loialitatea angajaților”.

„Brandurile trebuie să se folosească de muzică, mai ales pentru că foarte multe canale de comunicare cer acest lucru – tv, radio, evenimente”, este de părere Jankovich.

Cum stabilește Jankovich conexiunea dintre brand și muzică?

În primul rând, se concentrează pe atributele brandului, pe tipul de consumatori pe care îi are brandul și apoi pe o selecție  de muzică potrivită.
Scopul final este acela de a define clar cum se poate alinia puterea muzicii cu scopurile brandului.