4 tactici psihologice pentru a scrie titluri care atrag atenția

Copywriterii folosesc aceste 4 tactici psihologice pentru a scrie titluri care atrag atentia

Mulți marketeri de conținut consideră că un titlu poate fi la fel de important, dacă nu mai important, decât conținutul în sine. De fapt, un studiu a constatat că 59% din articolele distribuite pe social media nici măcar nu sunt deschise de către utilizatori.

Indiferent dacă obiectivul tău final este să educi, să crești sau să vinzi, titlurile sunt o componentă esențială în eforturile de marketing online, iar cititorii folosesc titluri pentru a își face o părere rapidă despre conținutul tău.

Citește și: Strategii SEO de implementat în 2020

4 tactici psihologice pentru a scrie titluri care atrag atenția

Și ideea că oamenii nu au timp să citească este o eroare. Cercetările au arătat că atunci când suntem curioși, avem mai multe șanse să folosim resurse prețioase, cum ar fi timpul, pentru a afla răspunsuri.

Vestea bună este că nu trebuie să fii un zeu al cuvintelor sau un geniu literar pentru a scrie titluri grozave. Un titlu eficient nu se referă la cuvinte, ci la conexiunea care apare în creier atunci când cineva se oprește pentru a citi un articol, scrie business.com.

Când văd un titlu excelent, cititorii vor renunța la tot pentru a face clic pe el. Sarcina unui titlu este de a furniza o încărcătură emoțională care suspendă logica și creează tensiune psihologică ce poate fi ușurată doar cu un clic.

Un editor de conținut, un redactor de site sau un responsabil al traficului web de zi cu zi vede de prima dată ce funcționează și ce nu. Ca proprietar de afaceri va trebui să faci experimente și să tragi concluzii singur.

Citește și: Cele mai bune practici SEO pentru site-ul tău

Iată patru tehnici care îți vor face următorul titlu mai convingător.

1. Creează urgența și lipsa

Pentru a câștiga clicul sau vânzarea, nu trebuie să răspunzi numai la întrebarea cititorului „De ce?”, ci și „De ce acum?”. Redactorii aruncă urgența și deficitul într-un titlu pentru a provoca acțiuni rapide.

Urgența creează o experiență psihologică în care simțim că trebuie să consumăm informațiile sau produsul acum, nu mai târziu. Ingredientul secret de urgență este acela că determină partea emoțională a creierului tău, amigdala, să-ți activeze și să depășească temporar sistemele tale de procesare a informațiilor, adăpostite în lobul frontal.

Psihologul Daniel Goleman a inventat termenul „hijack amygdala” pentru a descrie acest răspuns de frică uneori-irațional; vrem acest lucru în titlu, deoarece înseamnă că emoția a preluat rațiunea.