Sfatul unui miliardar către marile companii: „Ajută-i pe alții, sau vei da faliment”

Sfatul unui miliardar catre marile companii: „Ajuta-i pe altii, sau vei da faliment”

Companiile care nu sunt interesate decât de cifra de afaceri nu vor supravieţui, deoarece presiunile consumatorilor în vederea comportamentului responsabil al companiilor sunt în creştere, a declarat pentru Reuters miliardarul care a fondat marca de iaurt american Chobani.

Hamdi Ulukaya, care a crescut într-o familie de păstori kurzi din Turcia înainte de a emigra în SUA, spune că zilele în care companiile erau interesate doar să îşi maximizeze profitul au trecut. Propria sa companie, Chobani, are o politică vizând angajarea de refugiaţi şi totodată Ulukaya a promis că îşi va dona o parte din averea personală pentru a-i ajuta pe cei care au fost forţaţi să se refugieze via organizaţia sa caritabilă Tent Refugee Partnership.

Citește și: Numărul miliardarilor a crescut cu 40% în ultimii 5 ani. Unde locuiesc cei mai bogați oameni

„Cred că firmele care nu se vor implica în astfel de acţiuni umanitare nu vor mai exista în următoarea generaţie”, a declarat Hamdi Ulukaya într-un interviu acordat Thomson Reuters Foundation înaintea unui forum global cu privire la refugiaţi care va avea loc la Geneva. „Comunitatea de afaceri va şti acest lucru mai bine ca niciodată. Este din ce în ce mai vizibil. Singurul scop al unei companii este să facă bani, asta este ceva depăşit”, a apreciat Hamdi Ulukaya.

Forumul global cu privire la refugiaţi este o reuniune de două zile a liderilor din domeniul politic, de afaceri şi domeniul umanitar, destinată să obţină angajamente de ajutor după un deceniu în care numărul refugiaţilor din întreaga lume s-a dublat ajungând la peste 25 milioane persoane.

Sfatul unui miliardar către marile companii: „Ajută-i pe alții, sau vei da faliment”

Ulukaya a spus că unul din cinci angajaţi de la Chobani este un refugiat sau un migrant. Angajarea refugiaţilor „este un lucru bun pentru afaceri”, spune Ulukaya, care săptămâna trecută a primit prestigiosul premiu Global Citizen Business Leader Award la o ceremonie care a avut loc la Londra.

Comentariile lui Ulukaya vin pe fondul unor presiuni crescute asupra companiilor pentru ca acestea să îşi extindă priorităţile dincolo de profit şi să se gândească la modul în care pot contribui la rezolvarea unor probleme presante, de la schimbările climatice şi până la încurajarea unei mai mari egalităţi economice.

Citește și: Miliardarul Richard Branson îţi oferă cel mai bun sfat pentru carieră, în doar 11 cuvinte

Luni, o serie de mari companii precum Ikea, Vodafone şi Lego au promis în comun 250 milioane de dolari pentru programe destinate să îi ajute pe refugiaţi să îşi găsească un loc de muncă sau să participe la un program de training sau de învăţâmânt.

De asemenea, retailerul H&M s-a alăturat iniţiativei Tent Refugee Partnership, care vrea să atribuie sectorului privat un rol mai mare în ajutarea refugiaţilor să devină mai autonomi. H&M include 500 de refugiaţi în lanţul său de aprovizionare din Turcia şi a anunţat că până în 2025 numărul va creşte la cel puţin 2.000.

Ulukaya a recunoscut că angajarea refugiaţilor nu este lipsită de provocări, de la probleme de limbă, lipsa de training şi până la lucruri foarte simple precum deţinerea unui autoturism. Însă, în cele din urmă, acest efort suplimentar dă rezultate, susţine Ulukaya, care a îndemnat mai multe companii din ţări care găzduiesc populaţii numeroase de refugiaţi să facă mai mult.